سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آتش سوزی در حوالی منطقه تک داغ و از کنار جاده ارتباطی پلدشت – جلفا در حاشیه رودخانه ارس آغاز شد که 7P هکتار از منطقه را در بر گرفت.

فوری// 70 هکتار از مناطق حفاظت شده مراکان خوی آتش گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پرویز آراسته در خصوص آتش سوزی رخداده اظهار داشت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی از ساعت 13 ظهر روز یکشنبه در حوالی منطقه تک داغ و از کنار جاده ارتباطی پلدشت – جلفا در حاشیه رودخانه ارس آغاز شد که پس از هفت ساعت مهار گشت.

وی در خصوص علت آتش سوزی گفت: احتمالا عوامل انسانی علت این اتفاق بوده که وزش باد شدید متاسفانه بر سرعت گسترش آتش در این منطقه افزود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان به محض اطلاع از موضوع در محل حاضر شدند و با درخواست کمک مرزبانی و اداره منابع طبیعی شهرستان پلدشت، همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌های سلماس، خوی و جوامع محلی، آتش سوزی را به وسیله کپسول‌های آتش نشانی موجود در منطقه و جلیقه‌های آب مهار کردند.

آراسته در خصوص تجهیزات افزود: منطقه تک داغ در مکانی مرتفع واقع شده که دسترسی ماموران آتش نشانی به این محل بسیار دشوار بوده و ابزارهای دیگری چون خاموش کردن آتش از طریق عملیات هوایی نیز در منطقه موجود نیست.

وی در پایان گفت: میزان خسارت‌ها هنوز برآورد نشده و نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم اکنون در محل حادثه در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار