یک پایگاه صهیونیستی نوشت این رژیم در پی متقاعد کردن اعضای کنگره آمریکا برای رای دادن علیه هرگونه توافق با ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ پایگاه اینترنتی آی 24 نوشت: اسرائیل چشم به کنگره آمریکا دوخته است تا توافق هسته ای با ایران را باطل کند، به همین علت تل آویو تلاش می کند قانونگذاران آمریکایی را متقاعد کند هرگونه توافقی که در وین حاصل می شود می تواند با منافع اقتصادی و تجاری آمریکا و اسرائیل در تضاد باشد. 

آی 24 افزود: به موازات این تلاشهای اسرائیل ، «یووال اشتاینیتز،» وزیر امور راهبردی و اطلاعات اسرائیل که مسئول پرونده ایران است، در روزهای اخیر با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود درباره گفتگوهای هسته ای ایران صحبت کرده است.

 البته به نظر می رسد مقامات اسرائیل امید چندانی به موفقیت تلاشهایشان در تغییر آنچه که از نظر اسرائیل توافقی فاجعه بار است ، ندارند؛ از این رو سعی می کنند تمرکز خود را بر کنگره آمریکا بگذارند تا این نهاد را به ابطال قرارداد هسته ای متقاعد کنند. 

اسرائیل هنوز هیچ برنامه ای اساسی برای بعد از قرارداد ایران ندارد، ولی به روشنی دنبال این است اعضای کنگره را به رای دادن علیه هر گونه توافقی با ایران متقاعد کند.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است از حق وتوی خود برای رد هر گونه تصمیم کنگره علیه توافق هسته ای ایران استفاده خواهد کرد. در این صورت اسرائیل مجبور خواهد بود تلاشهای خود را برای جلب نظر موافق دو سوم اعضای کنگره برای ابطال وتوی رئیس جمهور افزایش دهد. 

با این وجود، اسرائیل ممکن است با مخالفت‌های از طرف کنگره روبرو شود و این مخالفتها نتیجه نگرانی آمریکا از این است که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از رقابت برای ورود به بازار ایران عقب بماند



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Egypt
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
لعنت بر اسرائيل
آخرین اخبار