عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با رقابتی کردن کیفیت چای داخل با خارج و فرهنگسازی استفاده از تولید داخلی، قطعا نیازی به واردات نخواهیم داشت.

هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش 81 درصدی تولید چای و کیفیت آن اظهار داشت: ذائقه ایرانی استفاده از چای خارجی همراه عطر و اسانس است در حالی که باید اولویت اول را در مصرف چای داخلی قرار دهیم که متأسفانه وجود برخی واسطه‌گران و دلالان به سبب منفعت و رانت چای خارجی سبب آسیب به کشاورزان شده است.
 
وی گفت: چایکاران در سال گذشته نتوانستند چای خود را به فروش رسانند که این امر سبب از بین رفتن انگیزه آنها برای تولید شده است.
 
میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: حمایت دولت از نظر تأمین نهاده‌های مورد نیاز و خرید تضمینی بازار فروش در افزایش تولید موثر خواهد بود.
 
وی بیان کرد: در بحث کیفیت چای داخلی باید تحقیقات لازم در جهت رسیدن به استاندارد و کیفیت بالا را داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: با رقابتی کردن کیفیت چای ایرانی با خارجی، فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخل نظارت در کیفیت و بسته‌بندی محصول قطعا نیازی به واردات نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۰:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۴
مشک آن است که خود ببوید.نه آنکه عطار بگوید کیفیت چای ایرانی کاملا در سطح پایینی است یکی نیست در جهاد کشاورزی به این مهم رسیدگی کند آیا نشاء چای خوب وجود ندارد چرا جهاد کشاورزی کار شایسته ای انجام نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۴
چاي بسيار مضر است . . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۴
متاسفانه اكثر هم وطنان عزيز نمي دانند كه اسانسهايي كه همراه چاي خارجي مي خورند چه ضرر هايي براي بدن دارد. ضمنا براي امتحان ميزان آلودگي چاي به رنگ هاي شيميايي را مي توان از ريختن يك قاشق چاي در آب سرد وهم زئن آن با قاشق متوجه شد. چاي خارجي بلا فاصله آب را رنگي مي كند واين در حالي است كه چاي بايد دم بكشد تا رنگ بگيرد. البته چاي كاران ايراني هم بايد در رابطه با بسته بندي چاي كمي سليقه به خرج دهند.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۴
چاي ايراني از همه نظر خوب است ولي دست
واسطه ها افتاد دارند به قيمت گران به مردم مي دهند بايد در قيمت توجه شود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۴
خانواده ما چای ایرانی مصرف میکنند ولی کل شهر را باید بگردیم تا یک بسته چای بخریم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۰۲:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۴
چای ایرانی یا کود گیاهی چای ایرانی با طعم کاه
آخرین اخبار