یک سال پس از از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سازمان ملل اعلام کرد بیشتر از دو سوم وعده‌ها برای بازسازی این منطقه محقق نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، سازمان ملل یک سال بعد از تهاجم 50 روزه‌ رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گوید بیشتر از دو سوم وعده‌ها برای بازسازی این منطقه جنگ زده محقق نشده است.

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین می‌گوید تنها 28 درصد از 3 میلیارد و 500 میلیون دلاری که در سال 2014 برای بازسازی غزه وعده داده شده بود، پرداخت شده است.

قطر، آمریکا و ترکیه مهم‌ترین داوطلبان اعطا‌ی کمک مالی به غزه در کنفرانس سال گذشته در قاهره بودند.

در تهاجم رژیم صهیونیستی  به نوار غزه، که 23 خرداد 1393 آغاز شد، دست‌کم 2 هزار و 200 فلسطینی جان خود را از دست دادند و 11 هزار نفر نیز زخمی شدند. طبق اعلام مقامات بهداشتی غزه از میان این قربانیان 578 نفر را کودکان و حدود 260 نفر را زنان تشکیل می‌دادند و بیش از 3 هزار و 100 کودک نیز در جنگ غزه زخمی شدند.

براساس اعلام سازمان، ملل متحد حدود هزار و 500 کودک نیز در این جنگ یتیم شدند.

جنگ غزه به تاسیسات زیربنایی این منطقه نیز آسیب جدی زد. این جنگ با امضای توافق آتش بس در اوت 2014 به پایان رسید.

طبق اعلام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال حاضر حدود 100 هزار فلسطینی هنوز در غزه بی‌خانمان هستند و عده بیشتری نیز در انتظار برخورداری مجدد از ذخایر آب این شهر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار