رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت‌: طبق بررسی‌های وزارت بهداشت از صورتحساب بیمارستان‌های خصوصی تاکنون 30 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم که اخطار‌یه به آنها داده شده و پس از تشکیل پرونده محاکمه شده‌اند.

 دکتر ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه حدود 18 بیمارستان توبیخ شده و یا مدیر آنها از کار محروم شده است؛ اظهار داشت: دفاع آنها این بوده که آشنایی با تعرفه جدید نداشته‌اند و بنابر اشتباهات محاسباتی پول زیادی می‌گیرند.

وی افزود‌: بیشترین میزان شکایات در حوزه بیمارستان‌ها و افزایش دریافت وجه از سوی آنهاست در حالیکه تعداد شکایات مربوط به تعرفه‌ها و زیرمیزی کاهش یافته است.

وی همچنین در خصوص اخذ زیرمیزی از سوی برخی پزشکان اذعان داشت: میزان دریافت زیرمیزی نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته اما هنوز وجود دارد که با متخلفان برخورد شده است.

پزشکان نباید بروی تجویز یک برند خاص تاکید داشته باشند

خسرونیا در ادامه در خصوص کیفیت فرآورده‌های دارویی که در داخل کشور تولید می‌شود بیان داشت‌: کیفیت داروهای ایرانی فرقی با نوع خارجی آن ندارد و زمانی که یک دارو در داخل تولید می‌شود نه اقتصاد بیمار و نه کشور این اجازه را نمی‌دهد که مشابه خارجی آن وارد شود.

وی افزود: البته برخی داروها مشابه داخلی ندارند و طبیعی است که نوع خارجی آن برای بیمار تجویز شود اما پزشکان هنگام تجویز دارو باید به این نکته توجه کنند که نباید روی یک برند خاص تاکید داشته باشند.

به گفته رئیس انجمن متخصصان داخلی پزشک تنها در مواقع لزوم باید اقدام به تجویز برند خاصی از یک دارو کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار