رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: استکبار با حمایت از گروه های تکفیری در جهت انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم ، امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز  عنوان کرد: امام راحل در 16 مرداد 58 و همزمان با آغاز دور جدید حملات اسرائیل روز آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرده و عموم مسلمین را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین فرا خواندند.

وی با قرائت بخشی از پیام امام راحل به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: ایشان در این پیام کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی را به وحدت در حمایت از قدس دعوت کرده و همبستگی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امام چند روز پس از اعلام این قیام تاریخی در 25 مرداد سال 58 در یک سخنرانی به تشریح اهمیت روز قدس پرداختند و این روز را یک روز جهانی دانستند.

وی یادآور شد: روز قدس نمادی از مبارزه جهان اسلام در مبارزه با استکبار بوده و امام راحل در یک پیامی تاریخی این مناسبت را اعلام کردند و امروز نیز با توجه به شرایط منطقه و جنایات گسترده اسرائیل در منطقه برگزاری روز جهانی قدس حرکتی برای حفظ امنیت منطقه است.

وی گفت: امروز پس از سه دهه از اعلام روز جهانی قدس ، این حرکت فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و به یک نماد مبارزه با ظلم و ستم مبدل شده است.

آل هاشم خاطر نشان کرد: امروز با راهپیمایی روز جهانی قدس جنایات اسرائیل برای جهانیان بیش از گذشته مشخص و متجلی میشود و یادآوری این جنایتها زمینه ساز تحولات تدریجی مثبت در منطقه است.

وی تاکید کرد:انقلابهای مردمی در منطقه هویتی ضد آمریکایی داشت ولی استکبار تلاش کردند تا در مقابل این حرکتهای انقلابی بایستد و یکی از حرکتهای آنان ایجاد گروه های تکفیری بوده و است.

وی افزود: در حالی که غرب حمایت تمام قد ازگروه های تکفیری جنایت کار دارد، گروه های فلسطینی و لبنانی را تروریست می نامند.

وی تاکید کرد: امروز منطقه در شرایطی بسیار حساس قرار دارد و حکام عربی در مقابل شرایط و تحولات منطقه و تشعش نور اسلام ایستاده اند و این در حالی است که نمی توانند جلوی نور الهی را بگیرند.

آل هاشم افزود: اسلام و برنامه های اسلام گسترش روز افزون دارد و نور این حرکتها در کشورهای اسلامی در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: حمله گسترده عربستان به مردم مظلوم یمن و حمایت از گروه های تکفیری نمادی از جنگ نیابتی است که با هدف برتری رژیم صهیونیستی و منحرف کردن افکار عمومی از مسئله فلسطین است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عربستان با اتحاد با رژیم صهیونیستی بر علیه مردم یمن وارد جنگ شده و این موضوع نشان از آغاز دوران اضمحلال آل سعود است.

وی ادامه داد: زلزله سیاسی در آل سعود رخ داده و ولیعهد این کشور به خاطر مسائل یمن تغییر یافت و وزیر امور خارجه این کشور نیز تغییر یافته که این مسائل زلزله سیاسی در این کشور را تائید می کند که موجب اضمحلال آل سعود خواهد شد.

آل هاشم خاطر نشان کرد: امروز بعد از گذشته 36 سال از انقلاب اسلامی ایران ، این کشور منشا حرکتهای بزرگ بوده و الگویی برای کشورهای اسلامی است و به همین خاطر مورد کینه و نفرت استکبار قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از دشمنیهای غرب و کینه ورزی آنان در موضوع مذاکرات هسته ای متجلی شده است و از 14 سال قبل دشمنیها را شروع کرده و سعی داشتند تا با دو قطبی کردن کشور تفرقه اندازی کنند.

وی گفت: علی رغم تمام تلاشها امروز وحدت وانسجام مثال زدنی را شاهد هستیم و در سایه تدابیر رهبری و بصیرت مردم شاهد پیشرفت و پیروزی و اعتلای کشور در عرصه های مختلف هستیم.

آل هاشم افزود: عظمت جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا دشمنان اعتراف کنند که  بدون جمهوری اسلامی ایران مشکلات منطقه قابل حل شدن نیست.

وی بیان کرد: در مذاکرات هسته ای در حال انجام اگر توافقی صورت گیرد یا نه اصل مهم تکیه بر اقتصاد مقاومتی و داخلی است.

وی عنوان کرد: با تکیه بر اصول شش گانه میتوان در برابر هر تحریمی و فشاری ایستاد.


انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.