این آبشار زیبا با آبی سرد و بسیار خنک در جواهرده شهرستان رامسر در مازندران واقع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون گردشگری ،صنایع دستی ومیراث فرهنگی مازندران گفت: این آبشارزیبا که یکی ازمکانهای دیدنی جواهرده است در فاصله کمتر از یک کیلومتری از لوی گه تله در مسیر رودخانه پشت کوه تاک سر از لابلای صخره های بلند با مناظری بدیع وکاملا طبیعی وچشم اندازی زیبا وجود دارد.

حسنی افزود: سرچشمه این آبشار از چشمه های آب شیرین وگوارای سیاه کند کوه(پپی خان چشمه ) وبرتل بوده که مسیری طولانی را پیموده تا به رودخانه صیقل محلا می رسد.

وی تصریح کرد :این آبشار دارای مسیر پیاده روی باریک بر روی تخته سنگهای پشت کوه تاک است برای افراد عادی ،زنان وکودکان مسیری پرپیچ وخم بوده ولی برای کوهنوردان با تجهیزات کافی مناسب است

معاون گردشگری ،صنایع دستی ومیراث فرهنگی مازندران گفت :جواهرده در 24 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامسر وبا ارتفاع بیش از هزار و 100 متر در دامنه رشته کوهای البرز واقع شده است.

حسنی با بیان اینکه جواهرده نام خود را از زنی به نام جواهر در دوران گذشسته به امانت گرفته افزود:ولی بنا بر اقوال بزرگان درباره وجه تسمیه آن به زمین حاصلخیز ،وجود گورگیری هایی همراه با جواهرات وسکه های قدیمی وخاک جواهر نشان وحاصلخیز برای مزارع گندم وجو نیز اشاره شده است.

بگفته جواهر ده 12 محله قدیمی دارد که جولاخیل بزرگترین محله وبعداز آن داویشان سر، سید محله ،بوشی محله ،آموسی خیل ،چاک دشت ،تنگدره و...را می توان نام برد.
 

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.