ساری؛

رفع مشکلات کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی با اجرای نقشه برداری از زمین ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ازرفع تداخلات اجرای نظام اجرایی رفع اختلاف زمین های دولتی، ملی و مستثنیات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرهادی گفت: بمنظور حل اختلاف بین کشاورزان و منابع طبیعی در راستای بخشنامه و شیوه نامه کمیسیون نظام تداخل ها فی ما بین بهره برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی طبیعی قائم شهر، رییس اداره امور اراضی و دبیر کارگروه رفع نظام تداخلات و کارشناس و نقشه بردار اداره منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد.

فرهادی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23/04/ 1389 مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و زمین های موات و دولتی با رعایت حریم روستاها و همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام و سند مالکیت این عرصه ها را به نمایندگی از سوی دولت اخذ کند افزود: بایستی نسبت به حفاظت و بهره برداری از عرصه و اعیانی منابع ملی و زمین های یاد شده اقدام قانونی صورت گیرد.

وی درباره رفع مشکل بعضی از کشاورزان و باغداران در سطح کشور با منابع طبیعی تصریح کرد: با اجرایی شدن انجام نقشه برداری از زمین ها در آینده نزدیک مشکل دیرینه بعضی از کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی مرتفع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهرگفت: کار نقشه برداری و وضعیت تداخل روستای شهرودکلا در نقشه مشخص و نهایی شده که پس از ارسال نقشه، پیگیری های لازم انجام و وضعیت زمین های تداخلی فیمابین کشاورزان و باغداران و منابع طبیعی بر طرف خواهد شد.

فرهادی یادآور شد: روستای شهرودکلا بصورت پایلوت بوده و با بررسی تمام جوانب در آینده نزدیک، مواردی مشابه در دیگر روستاها با وحدت رویه پیگیری می شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: رفع ، مشکل ، باغداران ، زمین ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.