رئیس‌جمهور مصر با اشاره به انفجار تروریستی مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره بر اهمیت تجمیع تلاش‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الیوم السابع"؛ در پی وقوع انفجار مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره، "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با "متئو رنتسی" نخست وزیر ایتالیا از مواضع این کشور در حمایت از تلاش های مصر در مقابله با تروریسم قدردانی کرد.

"عبدالفتاح سیسی" با اشاره به انفجار تروریستی مقابل کنسولگری ایتالیا تصریح کرد: "این گونه اقدامات بر اهمیت تجمیع تلاش‌های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید دارد."

رئیس جمهور مصر با اشاره به روابط دوستانه و عمیق میان دو کشور تاکید کرد: "دولت مصر به وظیفه خود در حفاظت از تمامی سفارتخانه ها و کنسولگری‌ها در سرزمین خود پایبند است."

نخست وزیر ایتالیا نیز با تشکر از "سیسی" به دلیل پیگیری سریع مسئولان مصری درخصوص انفجار مقابل کنسولگری این کشور، بر همبستگی ایتالیا با مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

دو طرف در پایان بر ادامه گفتگوهای مشورتی در آینده توافق کردند.

سفیر مصر در "رم" نیز با ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده در این حادثه تروریستی تاکید کرد این انفجار بر روابط مصر و ایتالیا تاثیر نخواهد گذشت و مقامات ایتالیا بر همبستگی خود با مصر در مبارزه با تروریسم تاکید دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار