همدان؛

صادرات گوسفند سبک به کشورهای عراق، عمان و کویت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، از صادرات گوسفند سبک به کشورهای عراق عمان و کویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ نظرپور گفت: یک میلیون و 400هزار راس دام سبک شامل گوسفند وبره در همدان وجود دارد که معادل 3.1 دهم درصد دام سبک کشور است. 

وی عنوان کرد:300 هزار راس بز و بزغاله معادل 1.5 دهم درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه 26 واحد پرورش گوسفند داشتی و با ظرفیت 13 هزارو 800 راس و74واحد پرورش بره پرواری با ظرفیت 30هزارو 200 واحددر استان همدان هستند نصریح کرد: این واحد ها به شکل صنعتی فعالیت می کنند.

نظرپور با اشاره به اینکه ، پارسال 20هزار راس دام سبک به کشور های عراق عمان و کویت صادر شده است عنوان کرد:90 درصد پرورش دام سبک این استان در مناطق روستایی انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز در استان همدان تولید می شود که معادل 3.7 دهم درصد از کل کشور را دار میشود.

وی افزود: باتوجه به آمار بالای پرورش دام های سبک در مناطق روستایی، ساماندهی این دامداری ها در افزایش کمی و کیفی تولید نقش بسیار مهمی دارد.

نظرپوراضافه کرد: این طرح با هدف ایجاد مهاجرت معکوس، تولید گوشت بهداشتی و شیر با بار میکروبی استاندارد و ایجاد و تثبیت اشتغال در استان اجرا می شود.

سرانه تولید گوشت قرمز در استان همدان 16 کیلوگرم و سرانه مصرف آن 11 کیلوگرم است.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، صادرات ، گوسفند ، کشور ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.