همدان؛

انسداد 182 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در استان همدان

امسال 182 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در استان همدان مسدود شد و با انسداد آنها 16 میلیون و 800 میلیون متر مکعب آب در منابع زیر زمینی ذخیره شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت: ما امسال با توجه به تنش آبی پیش رو و کاهش بارندگی ها توجه ویژه ای برای انسداد چاه های غیر مجاز داریم.

مرتضی عزالدین با اشره به نصب هزار و  211 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان افزود: امسال 500 اخطاریه مشترک آب وبرق نیز برای چاه های کشاورزی برقی جهت نصب کنتورهوشمند صادر وتحویل کشاورزان شده است که در صورت پایان مهلت اخطاریه وعدم اقدام از طرف کشاورز در خصوص نصب کنتور، برق چاه قطع خواهد شد.

وی برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها از طریق حفر چاه جدید در زمین های  کشاورزان یا اجاره چاههای کشاورزی و ایجاد خط انتقال آب وبرق در این زمین ها ، بهترین گزینه تعامل وهمکاری دوطرفه با کشاورزان است اظهار داشت:  در این صورت بدون تنش های سیاسی واجتماعی و با رضایت کامل کشاورزان می توان کمبود آب آشامیدنی شهرها وروستاها را از طریق این منابع تامین کرد.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
اموراب.همدان.به.جای.پرکردن.چاههای.کشاورزان.وفلج.کردن.کشاورزان.که.بالغ.بر۹۰نوددرصداقتصاداستان.برپایه.کشاورزی.است.این.همه.بیکاری.ورکوداقتصادی.به.خاطرپرشدن.چاههاست.لطفاطبق.قانون.تعیین.تکلیف.چاههای.فاقدپروانه.که.قبل.ازسال۸۵حفرشده.به.این.چاههامجوزبدهید.