عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران‌ با اشاره به اینکه کیفیت داروهای تولید داخل مناسب است‌، گفت‌: با وجود کیفیت خوب داروهای تولید داخل شرکتهای خارجی به راحتی می توانند با بازاریابی قوی جای محصولات داخلی را بگیرند.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه شرکتهای تولیدی برای آنکه دارو با قیمت حداقل به دست مردم برسد هزینه‌ای برای بازاریابی و تبلیغات صرف نکرده‌اند اذعان داشت‌: برخی از بیماران تمایل به مصرف نوع خارجی دارو دارند بنابراین لازم است تعرفه گذاری برای این بیماران جهت تهیه داروی مصرفی شان انجام شود یعنی بیمار مابه التفاوت و مالیات کالای خارجی را پرداخت کند اما حذف نوع خارجی دارویی که مشابه داخلی دارد از بازار مصرف کار اشتباهی است.

وی با اشاره به اینکه اغلب داروهای مصرفی بیماران تولید داخل است‌؛ افزود: کیفیت داروهای داخلی مناسب بوده و در حدی است که همه بیماران کنترل می‌شوند که اگر غیر از این بود میزان مرگ و میر بر اثر عدم اثر گذاری داروها بالا بود در حالی که هم اکنون 95 درصد داروهای قلبی کشور تولید صنعت داخلی است‌.

وی با اشاره به محدود کردن واردات برای حمایت از صنعت داخل ادامه داد‌: محدود کردن واردات کار درستی است اما با قاعده خاص نه اینکه نوع خارجی یک دارو را بطور کل از بازار مصرف حذف کنیم‌.

هاشمی با تاکید بر اینکه داروی خارجی باید برای رقابت در بازار مصرف موجود باشد، گفت‌: وجود برند اصلی به عنوان بنای کیفیت با کنترل قیمت در بازار ضروری است زیرا با وجود برند اصلی‌، شرکتهای داخلی در جهت ارتقا کیفیت خود با یکدیگر رقابت می‌کنند‌.

وی خاطرنشان ساخت: میزان اقلام دارویی خارجی و قیمت آنها باید تحت کنترل باشد تا نوع تقلبی آنها وارد بازار مصرف نشود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.