به گزارش
حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان در این مورد گفت: در بهار سال 1394 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 133 درصدی تعداد هیاتها، 50 درصدی تعداد کشورها و 30 درصدی تعداد اعضا بودیم.
به گفته میرابوطالب بدری در سه ماه نخست سال گذشته 159 بازرگان در قالب شش هیات از هشت کشور جهان وارد ایران شدند که این ارقام در مدت مشابه امسال به 207 بازرگان در قالب 14 هیات از 12 کشور افزایش یافتند.
او یکی از دلایل رشد محدود تعداد اعضای هیاتها نسبت به سایر شاخصها را کیفینگری در جذب اعضا عنوان کرد و افزود: این مساله تأثیر زیادی در جذابیت هیاتهای پذیرشی و استقبال واحدهای تولیدی- صادراتی ایرانی از این رویدادها دارد.
بر اساس اعلام معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت هیاتهای تخصصی ورودی به ایران از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی، چین، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، لبنان و عراق بودند که در مدت حضور خود در کشور از ظرفیتهای تجاری ایران بازدید و در مورد گسترش همکاریها با همتایان ایرانی رودرو مذاکره کردند.
بدری گفت: هیاتهای نام برده شده، همزمان با رویدادهای بینالمللی- تخصصی اثر گذار و مهم در سطح خاورمیانه از جمله نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز و پتروشیمی، نمایشگاه بینالمللی تجهیزات پزشکی، داندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی، نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل و صنایع ریلی، نمایشگاه بینالمللی کشاورزی و صنایع غذایی و نمایشگاه بینالمللی صنایع دستی پذیرش شدند.
آنگونه که معاون امور بازرایابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت خبر میدهد قرار است همزمان با برگزاری دیگر نمایشگاههای بینالمللی - تخصصی در تهران و شهرستانها با هماهنگی تمام مجریان نمایشگاههای تخصصی- بینالمللی و رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف، نسبت به پذیرش هیاتها اقدام شود.
بدری گفت: نتایج مذاکرات، ملاقاتها و بازدیدهای اعضای هیاتهای اعزامی و پذیرشی با طرفهای ذیربط از طریق تماسهای تلفنی و مکاتبات مستمر با رایزنان بازرگانی کشور و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها، در حال پیگیری است.
انتهای پیام/