اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی از اجرایی شدن فاز سوم سامانه‌ی برخط مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان از ابتدای تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان نصیر برادران رحمانیان رئيس اداره ايمني و ترافيك، هدف از اجرایی این فاز را حصول اطمینان از حضور وسایل نقلیه در مراکز مذکور است، گفت: اجرایی شدن این پروژه تاثیر قابل توجهی بر دقت و سهولت نظارت و کنترل عملکرد مراکز وشناسائی تخلفات احتمالی است.

وی با اشاره به اینکه در فاز سوم دوربین‌های پلاک خوان درمراکز فعال استان نصب شده است، افزود: با نصب این دوربین مشخصات وسایل نقلیه به همراه تصویر پلاک آنها از طریق سامانه به صورت آنلاین در اداره کل حمل ونقل قابل مشاهده است .

نصیر برادران رحمانیان در ادامه تاکید کرد: در صورت عدم ارسال تصویر خودرو و پلاک آن به سامانه به منزله نامعتبر بودن معاینه فنی تلقی شده و صدور كد رهگيري براي مراكزي كه اين مرحله را پياده سازي نكرده اند به صورت متمركز متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت های صورت گرفته برعملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان، افزود: تعداد مراجعه كنندگان به اين مراكز از 15هزار و 844 در سه ماهه ابتدايي سال 93 به 19هزار و 716 مورد در مدت مشابه سال 94 تغيير يافته كه معادل 24 درصد افزايش عملكرد مراكز است.

رئيس اداره ايمني و ترافيك گفت: بر اين اساس تعداد چهارهزار و567 مورد معادل 23 درصد به دليل نواقص فني شناسائي شده دريافت كارت برچسب از مركز نشده اند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.