معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : اعتبارات عمرانی استان از 355 میلیارد میلیارد تومان سال گذشته به 320 میلیارد تومان در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد : محمد مقدروی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 10 درصدی بودجه عمرانی دراستان های کشور افزود:دذر این استان با توجه به حجم بالای پروژه های نیمه تمام و لزوم تسریع در روند تکمیل آن ها، حدود 10 درصد از این پروژه ها دربخش های ورزشی، ساختمان های اداری، پروژه های خدمات شهری و درمانی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در همین راستا پروژه احداث آزاد راه مشهد، چناران، قوچان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی،20 درصدی آستان قدس رضوی و 30 درصدی دولت اجرایی می شود.

مقدروی، احداث دو نیروگاه 500 مگا واتی در تربت حیدریه و سبزوار، نیروگاه بادی در نشتیفان خواف و مشارکت برای اجرای فاضلاب شهری کاشمر را از دیگر پروژه هایی برشمرد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

وی با تشریح پروژه های مهم در حال پیگیری استان، خاطر نشان کرد: مناقصه بین المللی قطار شهری مشهد گلبهار برگزار و برنده آن مشخص شده است که به زودی عملیات اجرایی آن اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مراحل زیر سازی و تملک این پروژه تاکنون انجام شده و در دو قطعه نخست که حدود 20 کیلومتر است 100 درصد، قطعه سوم تملک 80 درصد و قطعه چهارم حدود 35 درصد است.

مقدوری خاطر نشان کرد: تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه حرم تا حرم از مشهد مقدس و سبزوار، برقی کردن خط آهن مشهد، تهران و انجام مکاتبات توسط ریاست محترم جمهور برای استفاده دو میلیارد دلاری از تسهیلات صندوق منابع ملی، راه آهن خواف، هرات، خط آهن مشهد، گناباد، بیرجند، زاهدان که برای انجام مطالعات آن ردیف اعتباری در بودجه سال جاری دیده شده از دیگر پروژه ها است.

وی از پیگیری برای اجرای خط آهن مشهد، بجنورد و گرگان، مطالعات برای تامین آب از خارج مزرها و از طریق کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان و موضوع انتقال آب از دریای عمان برای سه استان شرقی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، به عنوان پروزه های مهم خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: فعالیت های مرتبط با این موضوع در حوزه عمرانی از طریق ستاد استانی فعالیت های عمرانی و کارگروه های هوشمند سازی، امور زیر ساختی و زیر بنایی و شهرسازی دنبال می شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به افزایش دو درجه ای گرمای هوا در سه ماهه نخست سال و 20 روز گذشته در استان اشاره کردو گفت: با شرایط به وجود آمده هشت درصد مصرف آب و پنج درصد مصرف برق افزایش یافته که انتظار می رود شهروندان در مصارف خود صرفه جویی کنند تا با مشکلی در این خصوص مواجه نشویم.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.