مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از شناسایی 59 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده اراضی کشاورزی در شهرستان اهر خبر داد.

شناسایی 59 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده اراضی کشاورزی در شهرستان اهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسدی در جلسه مشترک شورای اسلامی و مسئولان شهرستان اهر گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، 59 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده اراضی کشاورزی شناسایی که 9 مورد منجر به قلع و قمع و پرداخت جریمه نقدی شده و در حریم شهر نیز 6 مورد با تعیین اکیپ در طرح قلع و قمع قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر اتفاق می افتد و اگر در روستاها این ساخت و سازها انجام شود بطور یقین جهاد کشاورزی شاکی شده و شکایت خود را به مراجع قضائی اعلام می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: تا سال ۶۵ برای هر نفر ۱۱ هزار متر مربع سرانه زمین کشاورزی تعلق می گرفت، ولی متاسفانه به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز باعث شده که از سال ۷۵ تا سال ۹۳ برای هر نفر ایرانی ۷ هزار متر مربع سرانه زمین کشاورزی تعلق بگیرد که در این بازه زمانی این میزان ۴ هزار متر مربع کاهش یافته است.

وی گفت: اگر بخواهیم زمین های زراعی در محدوده شهر را در اختیار ساخت و ساز قرار دهیم نیز مقدور نیست.

اسدی گفت: باید در راستای حفظ باقی مانده اراضی کشاورزی با تغییر کاربری غیرمجاز به شدت برخورد شود و این کار مستلزم همکاری و مساعدت دستگاه های قضایی، اجرایی و نظارتی به همراه تعامل بیشتر بخشداری و دهیاری ها است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.