مذاکرات به لحظات حساس و نفس گیر آخر رسیده است، اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد و بنا بر اظهاراتی تا این مشکلات حل نشود نمی‌توان گفت به جمع‌بندی رسیده‌ایم اما امیدها همچنان برای رسیدن به توافق بسیار است .

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران جوان از وین،  در حالی بسیاری از ناظران امروز را روز پایانی مذاکرات هسته‌ای دانسته و نگاه‌ها منتظر صدور بیانیه‌ای دیگر در ارتباط با جمع بندی مذاکرات هسته‌ای هستند که هفده روز از آغاز این دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 می‌گذرد.

مذاکرات به لحظات حساس و نفس گیر آخر رسیده است، اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد و بنا بر اظهاراتی تا این مشکلات حل نشود نمی‌توان گفت به جمع‌بندی رسیده‌ایم اما امیدها همچنان برای رسیدن به توافق بسیار است ولی تا زمانی که به طور رسمی اعلام نشود، احتمال شکست هم وجود دارد.

برخی معتقدند این مذاکرات باید هرچه زودتر به نتیجه برسد تا مردم از این تعلیق کمتر آسیب ببینند اما در عین حال عده‌ای معتقدند نباید به صرف اینکه مذاکرات زودتر به نتیجه برسد هر امتیازی را به طرف مقابل داد، باید به منافع ملی توجه کرد هرچند تیم مذاکره کننده مجبور باشد بدون هیچ نتیجه‌ای از میز مذاکره برخیزد.

دیپلمات‌های کشورمان بارها تأکید کرده‌اند که یا با توافق خوب به تهران می‌آیند و یا بدون توافق و به توافق بد فکر نمی‌کنند، چراکه از پشتیبانی ملت ایران همواره برخوردار بوده و اضطراری که تیم آمریکایی برای دستیابی به توافق به منظور حفظ وجهه دمکرات‌ها در امریکا دارند را، هیچگاه نداشته‌اند.


جمع بندی در وقت اضافه مذاکرات هسته ای

آنچه که از شواهد امر پیداست وقت اضافه دیگری هم رو به اتمام است، تمامی وزرای خارجه خارجه امروز به وین بازگشته‌اند و از مجموع اخبار و شنیده‌ها اینگونه استنباط می‌شود که متن نهایی جمع بندی، برای نشست وزرای خارجه 1+5 با ایران آماده شده یا در صفحات آخر بررسی می‌شود. اگر پرانتزی هم باقی مانده باشد، امروز وزرای خارجه برای پر کردن آن چانه‌زنی خواهند کرد. در ضربات نهایی باید دید کدام طرف نظرات خود را در پرانتزها می‌گنجاند.

اما اگر تمامی تلاش‌ها به دستیابی به یک جمع بندی خوب ختم شود بنا به گفته ریاست جمهوری کشورمان و پس از برداشته شدن تحریم ها، ایران آماده همکاری‌های گسترده‌تر با قدرت‌های اقتصادی نوظهور جهان است همچنان که این قدرت‌ها نیز به ایران نیازمندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۴
عاقا من هم روحانی و هم ظریف رو دوست دارما ولی به نظر من توافق هم بشه به حال مردم هیچ فرقی نمیکنه
آخرین اخبار