عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: افزایش کمیت و رعایت استانداردها مسئله حائز اهمیت در افزایش چشمگیر کیفیت تولیدکنندگان و رقابت با کالاهای خارجی است.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستگاه اجرایی باید چه فضایی را برای رقابت بین تولید داخل و خارج به وجود آورد، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه بیمه، واردات مواد اولیه، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید داخل شده است در حالی که کالاهای وارداتی تنها یک بار عوارض پرداخت می‌کنند.

وی افزود: اولین اقدام دستگاه اجرایی دولت در رونق تولیدات داخل کمک در کاهش قیمت تمام شده تولید است.

گروسی گفت: امیدوارم با تصویب قانون ارتقای نظام مالی و حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر و اجرای آن در حمایت از تولیدکنندگان موثر واقع شود.

گروسی در خصوص کیفیت بالای کالای خارجی نسبت به تولید داخل بیان کرد: با افزایش کمیت و رعایت استانداردها مسئله حائز اهمیتی در افزایش چشمگیر کیفیت تولیدکنندگان و رقابت آن با کالاهای خارجی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: بنابراین حمایت از تولیدکنندگان مطمئنا در بحث کیفیت و رقابت با کالای خارجی می‌تواند فضای خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار