همزمان نمایش فیلم «گینس» و سریال «پایتخت» می‌تواند محک خوبی برای تنابنده باشد تا ببیند در کدام عرصه موفق است.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - حمیده سادات آقامیری؛ حالا دیگر چهار‌سالی می‌شود که ذهن مخاطب عام در عرصه سریال‌سازی با کارهای محسن تنابنده آشنا است. سریال «پایتخت» و خانواده نقی معمولی که توانست با کامیونی جای خود را در دل مردم باز کند کاری متفاوت با نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده که در همان قسمت‌های کوتاه و آن هم در تعطیلات نوروز جذب مخاطب را در پی داشت.

همین انگیزه برای محسن تنابنده کافی است تا در عرصه سینما دست به قلم شود. فیلم «گینس» که این روزها بر پرده سینماها خود‌نمایی می‌کند اولین فیلم به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده یا همان نویسنده «پایتخت» است.

این فیلم که قرار بود نوروز امسان اکران شود بنا به دلایلی اکران آن به تعویق افتاد اما این اتفاق و اکران در ماه رمضان همزمان شد با پخش سریال «پایتخت» تا در این روزها حرفی برای گفتن در عرصه فیلم و سریال داشته باشد.

بازیگر اصلی فیلم تصمیم دارد اسم خود را در «گینس» ثبت کند و اعتماد به نفس بالای شخصیت اصلی فیلم سبب می‌شود تا برای این کار حتی در برخی از سکانس‌ها خود را مهم‌تر از کسانی همچون جنیفر‌لوپز ببینید.

محسن تنابنده این بار هم فضای معمولی از زندگی روزمره را دست‌مایه‌ی کار خود قرار داده است ویژگی که در کارهای قبلی او شاهد بودیم و این نشان از علاقه و توجه خاص این کارگردان به این قشر از طبقه اجتماعی است.

آهنگ متفاوت این فیلم یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. آریا‌ عظیمی‌نژاد با ضرافتی خاص آن را نواخته است. زیبایی که می‌توان تا حدودی بر برخی دیالوگ‌های هجو این فیلم سرپوش بگذارد، دیالوگ‌هایی که بیان آن در برخی بخش‌های فیلم خلاف ارزش‌های ایران است و به نظر می‌رسد که تجربه سریال تلویزیونی و ممیزی لازم در آثار سینمایی تنابنده کم‌رنگ شده است.

شاید بخش متفاوت فیلم، شوخی تنابنده با اهالی رسانه باشد زمانی که «گینس» به بهانه بین‌المللی بودن پای برخی رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی فارسی و حتی اخبار نیم‌ روزی شبکه‌های داخلی را به فیلم باز شود.

در هر حال از حق نگذریم باید بگوییم که بخش عمده محبوبیت تنابنده برای سریال «پایتخت» است و ارگ موفقیتی را کسب کند مرهون سابقه کاری خود و حضور رضا عطاران خواهد بود. هم‌زمانی اکران «گینس» و پخش سریال «پایتخت» می‌تواند محک خوبی برای این کارگردان باشد تا ببینید که در کدام عرصه می‌تواند موفق‌تر باشد کارگردانی یا نویسندگی. اما این را هم باید دانست که هر کس را با یک اثر سینمایی نمی‌توان قضاوت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار