رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه او به مدت 3 ماه ضبط و در پایان این مدت با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ غفوریان افزود: چنانچه پس از اعمال مرحله اول ، نمرات منفی شخص به 25 برسد گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط و پس از پایان این مدت باپرداخت 600هزار ریال جریمه نقدی به وی داده می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم، برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد گواهینامه وی ابطال و بعد از یک سال می تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر شده و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.