حجت الاسلام و المسلمین عظیمی از برنامه های ویژه عید سعید فطر از رادیو معارف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: حجت الاسلام و المسلمین عظیمی مدیر کل قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف از برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت عید فطر خبر داد و اظهار کرد: برنامه بدرقه ویژه شب عید سعید فطر است که از ساعت 21:30 تا 23:20 شب عید فطر به روی آنتن می‌رود.

عظیمی در خصوص محتوای  برنامه بدرقه گفت: در این برنامه به موضوعاتی مانند معرفی اعمال و آداب شب و روز عید فطر، بیان احکام و آثار پرداخت زکات فطره پرداخته می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل‌بیت(ع) رادیو معارف با بیان اینکه سعی شده است این برنامه با شور و نشاط معنوی برگزار شود ،گفت : ترویج اولویت دادن خویشاوندان در پرداخت زکات فطره، فضایل و اهمیت نماز عید فطر و آموزه‌های دعای 45 صحیفه سجادیه از مباحث دیگری است که در برنامه بدرقه مورد توجه قرار می‌گیرد.

از کارشناسان این برنامه حجت الاسلام رضا زاده  که اعمال و فضایل شب و روز عید فطر را بیان می کند ، حجت الاسلام وحید پور در خصوص احکام زکات فطره مباحثی را بیان می کنند و حجت الاسلام محدثی نیز به تبیین شرح دعای 45 صحیفه سجادیه می پردازد.
عظیمی یادآور شد: : روح‌الله اسماعیلی تهیه‌کننده و رضا حبیبی مجری برنامه خواهند بود .

وی یکی دیگر از برنامه های ویژه عید سعید فطر را برنامه عیدانه نام برد که شنوندگان رادیو معارف در عصر روزهای اول و دوم شوال از آن بهرمند می شوند.

وی درخصوص برنامه عیدانه گفت: این برنامه از ساعت 18 تا 19 پخش می‌شود، کارشناس برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در برنامه عیدانه روز نخست شوال، بهترین خواسته‌های بندگان از درگاه ایزد منان را با تاکید بر دعای قنوت نماز عید فطر تبیین خواهد کرد.

مدیر گروه قرآن و اهل‌بیت(ع) رادیو معارف ادامه داد: در برنامه عیدانه دوم شوال، جایگاه ماه مبارک رمضان از نگاه امام سجاد(ع) و جلوه‌های رحمت خداوند براساس دعای وداع(دعای 46 صحیفه سجادیه) شرح و تفسیر می‌شود.

وی گفت: این برنامه با همکاری سید احمد محمودی و روح‌الله اسماعیلی به عنوان تهیه‌کننده و محمد جواد محمدی مجری برنامه تولید شده است.

عظیمی در پایان از پخش زنده نماز عید فطر و خطبه های نماز عید فطر گفت و بیان کرد: روز عید فطر برنامه عید بندگی از ساعت 7 صبح به روی آنتن می رود .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.