معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت تقویت رشته تخصصی داخلی را یكی از مهمترین اولویتهای دبیرخانه شورای آموزش پزشكی و تخصصی برشمرد و از همه مدیران و دبیران مرتبط خواست تا در این مسیر با دبیرخانه همكاری نمایند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر باقر لاریجانی با بیان اینكه رشته تخصص طب داخلی یکی از رشته های مهم و از ارکان اساسی آموزش پزشکی است که در كشور ما به موازات كشورهای دیگر به خوبی شاهد رشد و شكوفایی بوده است ، بیان کرد: جا دارد با توجه به نقش متخصصان این رشته در ارتقای سلامت جامعه، به ارتقای بیش از پیش این حیطه از دانش پزشكی به طور جدی پرداخته شود. 

دكتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در كشورهای مختلف علی‌رغم گسترش خدمات فوق تخصصی در حیطه طب داخلی و توسعه شاخه‌های متعدد این حوزه از دانش طب، اما همچنان شاهد توجه و تمركز بر دانش طب داخلی به عنوان یك دانش مادر و بالنده هستیم به گونه‌ای كه متخصصان داخلی به عنوان یك گروه اثرگذار منشأ خدمات ارزنده‌ای در نظام ارائه خدمات این جوامع هستند.

وی افزود:بدیهی است كه در كشور ما نیز باید تلاش نمود تا طب داخلی به عنوان یكی از رشته‌های اصلی طب، همواره نقش برجسته و بارزی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در سطوح مختلف باشد.

 دکتر لاریجانی با اشاره به ضرورت بررسی راهكارهای مختلف در این زمینه گفت: از آقای دكتر ملك زاده كه از اساتید برجسته طب داخلی هستند خواسته‌ایم تا با همکاری و مشورت صاحبنظران این رشته، دبیر محترم و اعضاء هیأت ممتحنه رشته داخلی و سایر رشته های فوق تخصصی مرتبط ،راهكارهای عملیاتی را در جهت ارتقاء رشته داخلی و اعتلای جایگاه دانش آموختگان این رشته تدوین و به شورای آموزش پزشکی تخصصی ارائه نماید.  

دكتر لاریجانی در پایان اظهار امیدواری كرد كه این اقدام، موجبات رشد و تعالی رشته طب داخلی و ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی متخصصان این حیطه در نظام سلامت را در كشور فراهم آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار