رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به قطب صنعتی اصفهان و زاینده رود در حال آلوده شدن و نیاز به نجات آن، قطب علمی آلاینده های زیست محیطی در این دانشگاه ایجاد گردید

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ مهرداد فرهادیان  اظهار داشت: افزایش روزافزون آلودگی های زیست محیطی از یک طرف وتجربیات بیش از 50 سال دانشگاه اصفهان در انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه مسائل زبست محیطی از طرف دیگر، باعث شده است که پیگیری های لازم برای ایجاد پژوهشکده محیط زیست در دانشگاه صورت پذیرد و مجوزهای لازم از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اخذ گردید.

وی از اقتصاد و مدیریت محیط زیست، اخلاق و حقوق محیط زیست، شیمی محیط زیست، زمین شناسی محیط زیست، آلاینده های خاص، منابع طبیعی و خشکسالی، تغییرات اقلیم، تصفیه آب و بازیافت پساب، آلودگی هوا و پسماند جامد و زیست فناوری محیط زیست به عنوان زمینه های فعالیت این پژوهشکده نام برد.

رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان بیان کرد: با توجه به تخصص های موجود در گروه شیمی و زیست شناسی دانشگاه اصفهان و زمینه های مختلف تحقیقاتی زیست محیطی و اینکه دانشگاه اصفهان در چندین سال متوالی رتبه اول کشور را از حیث چاپ مقالات ISI در زمینه محیط زیست داشته است و از طرفی با توجه به قطب صنعتی اصفهان و زاینده رود در حال آلوده شدن و نیاز به نجات آن، قطب علمی آلاینده های زیست محیطی در این دانشگاه ایجاد گردید.

وی در ادامه گفت: تشکیل چنین قطبی منجر به همسو شدن هرچه بیشتر فعالیت های زیست محیطی و تولید دانش فنی در زمینه آلاینده های محیط زیست خواهد شد.

رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بسیاری از دانشکده های دانشگاه اصفهان ازجمله دانشکده مهندسی، عمران، مکانیک، مهندسی شیمی و دانشکده علوم درگیر مسائل زیست محیطی بوده و این مهم، اهمیت حوزه محیط زیست را برای اساتید و دانشجویان بیان می کند.

فرهادیان به محورهای این همایش از جمله اقتصاد آب و محیط زیست در صنعت، استانداردهای کمی و کیفی آب در صنعت، مدیریت مصرف آب و بازیافت آن در صنعت، بازنگری در الگوی کشت فضای سبز در صنایع، ضرورت سازگاری صنعت با شرایط اقلیمی کشور، الزامات بازیافت و پساب های شهری در صنعت، به کارگیری فناوری های نوین در تصفیه و شیرین سازی آب، به کار گیری فناوری های نوین کاهش مصرف آب و کاهش هدررفت آب در صنایع اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان گفت: پیش بینی می شود که بیش از 50 سخنران علمی و بیش از 10 سخنران کلیدی در این همایش وجود داشته باشد.

وی زمان برگزاری همایش ملی " مصرف بهینه آب در صنعت- چالش ها و راهکار ها" را 19 و 20 آبان ماه 1394 اعلام و افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات 18 مهرماه 1394 و آخرین مهلت ثبت نام یرای شرکت در این همایش 23 مهرماه 1394 می باشد.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: قطب ، زیست ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.