رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف خبر داد:

دستورالعمل مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن تغییر یافت

مرحله نهایی مسابقات کشوری مدیحه سرایی، ابتهال و همخوانی قرآن کریم در 21 و 22 شهریور ماه سال جاری در شهر تهران برگزار خواهد شد.

تغییر در روش اجرای مرحله کشوری مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم / 21 و 22  شهریور ماه زمان برگزاریبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان ضمن اشاره به ایجاد تغییرات مثبت در شکل برگزاری مسابقات مدیحه سرایی به تشریح این موضوع پرداخته و افزود: پس از برگزاری نشست های تخصصی با اساتید و داوران قرآن کریم در ماه های گذشته، پیشنهاداتی از سوی ایشان در خصوص ایجاد تغییراتی در شیوه اجرای مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال مطرح گردید که پس از بررسی های لازم مقرر شد این مسابقات با روش جدیدی برگزار شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور گفت: در روش پیشنهادی که مورد تأیید شورای مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت، به جای برگزاری تمام مراحل مسابقات به صورت حضوری، در وهله اول گروهها و نفرات راه یافته به مرحله کشوری رشته های مدیحه سرایی و ابتهال، آثار خود را طبق استاندارهای تعیین شده و در فضایی آرام و به دور از استرس و اضطراب، ضبط و به دبیرخانه این مسابقات ارسال خواهند کرد، سپس گروهها و نفرات ممتاز در هر رشته برای حضور در مرحله نهایی دعوت خواهند شد.

وی در ادامه، صرفه جویی در زمان و ایاب و ذهاب شرکت کنندگان و داوران را از برخی ویژگیهای این روش دانست و گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا مرحله نهایی با شکوه خاص و با انعکاس کامل رسانه ای برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه تشویق جوانان و جهت دهی به گروه های برتر به تولید آثار فاخر در حوزه مدیحه سرایی و ابتهال یکی دیگر از نتایج این روش برگزاری است اظهار کرد: پیش بینی های لازم انجام شده است تا علاوه بر حمایت از گروه های برتر مسابقات کشوری، به تمام آثار راه یافته به مرحله کشوری هدایایی اهدا شود.

وی تصریح کرد: در برخی از موارد تلاش شده است با کاهش هزینه های غیر ضرور که بعضا توجیه منطقی هم نداشت، منابع موجود به سمت ارتقای سطح دانش گروه ها با برگزاری نشست های تخصصی هدایت شده و با برنامه ریزی و تولید محتوا و مستند های تلویزیونی که زمینه استفاده علاقه مندان بیشتر را فراهم می نماید سطح تاثیرگذاری این مسابقات ارتقا یابد.

دبیر ستاد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برآنیم تا آثار گروه های برتر برادران در استودیوهای ویژه این کار ضبط شده و بعد از تدوین در قالب یک آلبوم جذاب بین علاقه مندان منتشر شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به رویکرد اخیر مرکز امور قرآنی، کار بازنگری در روند مدیریت فنی و اجرای مسابقات در دستور کار کارشناسان این مرکز با همکاری اساتید و صاحبنظران این حوزه قرار گرفته است که بر اساس مطالعات صورت گرفته در ابعاد مختلف مسابقات، در آینده نیز تغییرات مثبتی را شاهد خواهیم بود که به عنوان مثال می توان به بازنگری آیین نامه داوری مسابقات قرآن کریم اشاره کرد که طی جلسات متعدد با حضور اساتید مجرب و پیشکسوتان قرآنی خواهر و برادر مورد بررسی دقیق قرار گرفته و در حال ویرایش نهایی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : مرحله نهایی مسابقات کشوری مدیحه سرایی، ابتهال و همخوانی قرآن کریم در 21 و 22  شهریور ماه سال جاری در شهر تهران برگزار خواهد شد که دستورالعمل برگزاری این مسابقات با روش جدید به ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور ارسال شده است و گروه ها و نفرات برتر مدیحه سرایی و ابتهال استانها تا تاریخ 15 مرداد ماه فرصت دارند تا آثار خود را جهت ارزیابی در مرحله مقدماتی این مسابقات به ادارات کل اوقاف و امور خیریه تحویل نمایند.

حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین در راستای اعتلای جایگاه اذان و توجه بیشتر به این رشته، مسابقات اذان در قالب جشنواره به صورت مستقل برگزار خواهد شد که زمان و مکان برگزاری آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار