هزار موسسه دولتی و غیردولتی در استان یزد با بهزیستی همکاری دارند که این تعداد معادل 5هزار نفر یعنی 10 برابر ظرفیت دولتی، بهزیستی را یاری می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بهزیستی یزد توانسته در ساختار دولتی روز به روز خدمات خود را ارتقاء ببخشید و در زمینه تحول اداری نیز استان یزد در چند دوره در جشنواره شهید رجائی به عنوان دستگاه برتر منتخب شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن برنامه مدیریت کیفیت در بهزیستی استان یزد گفت: بهزیستی تلاش کرده فرایندهای سازمانی خود را به صورت الکترونیکی در آورد و قراردادهایی که به عهده این سازمان است به دفاتر پیشخوان واگذار شده است و تا پایان شهریور پیشخوان داده می شود.

دکتر جلیل عفتی با بیان اینکه در بخش روستایی استان یزد نزدیک به 180 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند گفت: 

که از نظر ساختار اجرایی، سازمان بهزیستی برای خدمات رسانی دچار آسیب و مشکل است و باید به سامان برسد.

وی با اشاره به رشد 8 درصدی طلاق در استان یزد گفت: با توجه به این که رشد طلاق در استان یزد 2/8درصد است و بالاتر از حد کشوری است بهزیستی استان یزد در مرکز تحکیم بنیان خانواده تاکنون بیش از  10 هزار پرونده متقاضی طلاق را پذیرش کرده که از این تعداد  نزدیک به 45درصد پرونده ها منجر به سازش شده اند.

رئیس بهزیستی استان یزد در خصوص ارائه خدمات غربالگری در استان گفت: خدماتی چون غربالگری شنوایی و بینایی در استان یزد به نسبت کشور بسیار بالاتر است و در بحث بازتوانی خانواده های تحت پوشش نیز استان یزد 15درصد بازتوانی داشته است این در حالی است که نرم کشوری آن 10درصد است.

در ادامه این جلسه دکتر طالبی؛ معاون سیاسی امنیتی استان یزد نیز طی سخنانی گفت استان یزد در نگاه اول یک استان برخوردار توسعه یافته به نظر می رسد در حالیکه دومین استان مهاجرپذیر  است که عمده مهاجرین آن از اقشار ضعیف به لحاظ فرهنگی و اقتصادی هستند

وی با بیان اینکه مهاجرین منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی رو به رشد در استان یزد هستند اظهار داشت: استان یزد می تواند به صورت پایلوت برای مدیریت آسیب های اجتماعی در کشور باشد.

دکتر طالبی همچنین افزایش آمار رشد طلاق در یزد را خاطرنشان کرد و گفت : استان یزد جامعه سنتی در حال گذار است و همین امر آسیب هایی را با خود می آورد و رشد طلاق محصول همین دوران گذار است.

وی تاکید کرد: بسیاری از آسیب ها مثل تصادفات درون شهری استان یزد که بیشتر از نرم کشوری است خود بسیاری از آسیب ها را ناشی می شود.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.