به منظور جلوگیری از افزایش خشکسالی در شالیزارها ی مازندران باید حفر و تجهیز چاه ها انجام شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود بحران خشکسالی انتظار داریم در اسرع وقت ستاد مدیریت بحران در استان به منظور هماهنگی های لازم برای تامین اعتبار برای حفر و تجهیز چاه ها شکل بگیرد.

نیازآذری افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با استاندار مازندران مقرر شد به منظور نجات بخش کشاورزی از همه ظرفیت ها استفاده شود.

به گفته عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حدود 44 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند و اگر به خشکسالی توجه جدی نشود مطمئنا ضربه سنگینی بر امنیت غذایی وارد می شود.

نیازآذری افزود: طبق مصوبه تبصره 11 قانون بودجه در مجلس، اعتبارات لازم برای یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی ، لایروبی، احداث آب بندان ها ، ایجاد کانال ها و برق دار کردن چاه های کشاورزی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: طبق مصوبه تبصره 11 قانون بودجه در مجلس، 85 درصد هزینه را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می کند و 15 درصد هم سهم کشاورز است و در مناطق محروم هم این 15 درصد بخشیده می شود.

عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی به اجرایی نمودن این تبصره قانونی مهم توجه کند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.