دبیر کارگروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی:

تشکیل ناوگان تحقیقات دریایی براساس پتانسیل موجود کشور

دبیر کار گروه توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: تشکیل ناوگان دریایی باعث افزایش ظرفیت تحقیقات دریایی بر اساس پتانسیل‌های موجود در کشور می‌شود.

سجاد ویسی دبیر کارگروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تشکیل ناوگان دریایی موجب افزایش ظرفیت ناوگان دریایی براساس پتانسیل موجود در کشور می‌شود و دسترسی آسان و هدفمند را برای صنایع دریایی و شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌کند.

وی در ادامه افزود: رشد علمی ایران در حوزه تحقیقات میدانی دریایی سرعت یافته و در این خصوص مذاکراتی با سازمان‌های دارای شناور و چندین جلسه با روسای سازمان‌ها انجام شده که تا اواخر تابستان اجرایی می‌شود.

ویسی خاطر نشان کرد: از فروردین امسال با همکاری کارگروه توسعه فناوری و دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری آغاز شده و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی با اشاره به برنامه آتی کار گروه توسعه فناوری تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی کارگروه توسعه فناوری، ارتباط با ایرانیان مقیم با خارج از کشور و فعال در حوزه صنایع دریایی است.

ویسی عنوان کرد: یکی از اقدامات توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی کمک به برگزاری ایده بازارها و مسابقات دانشجویی در حوزه دریا و صنایع مرتبط است.

دیبرکار گروه توسعه ستاد صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی تاکید کرد: برخی مسائل و مشکلات گریبان گیر مطالعات آزمایشگاهی از جمله عدم امکان انجام مطالعات آزمایشگاهی، عدم توسعه آزمایشگاه‌های مجازی می‌باشد.

وی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات صنایع دانش‌بنیان دریایی تشویق بیشتر دانشجویان در دانشگاه‌ها و کمک به پایان ‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه مهندسی و ترغیب بیشتر اساتید و دانشجویان به سمت حوزه دریا است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار