باراک اوباما از گسترش همکاری های آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با اقدامات به ادعای او "بی ثبات کننده ایران" در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد واشینگتن به همکاری خود با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای خنثی سازی اقدامات به ادعای او "بی ثبات کننده ایران" در منطقه ادامه می دهد.

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا با اعلام این خبر تأکید کرد: "آمریکا بیش از گذشته به همکاری با شرکای خلیج خود متعهد خواهد بود تا با فعالیت های ایران در منطقه مقابله کند، این کشورها را در توسعه سامانه های دفاعی یاری کند و به حل و فصل بحران در منطقه بپردازد."

این اظهارات پس از مکالمه تلفنی باراک اوباما و "محمد آل نهیان،" ولیعهد ابوظبی مطرح شد. در این مکالمه تلفنی اوباما جزئیات توافق هسته ای را در اختیار آل نهیان قرار داد.

روز گذشته ایران و کشورهای 1+5 –شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان – پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده برای رفع سوء تفاهم ها در خصوص برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و همزمان لغو تحریم ها علیه ملت ایران به توافق رسیدند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار