آمریکا به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه خواهد داد که در آن توافق هسته‌ای ایران را تایید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "سامانتا پاور،" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرد کشورش به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را به شرکای خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم خواهد کرد که توافق هسته‌ای روز سه شنبه میان ایران و قدرت های بزرگ را تایید می‌کند.

"پاور" در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا در روزهای آینده پیش نویس قطعنامه‌ای را از طرف گروه پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا به شورای امنیت تسلیم خواهد کرد که بر توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ صحه می‌گذارد و در آن، تدابیر مهم دیگری از جمله جایگزنی محدودیت‌های جدید الزام آور تصمیم گرفته شده در وین با معماری کنونی تحریم‌های شورای امنیت پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت قصد دارد برای حصول اطمینان از تصویب فوری این قطعنامه، با همکارانش در شورای امنیت گفتگو کند.

یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود پیش از این اعلام کرده بود ارائه این پیش نویس قطعنامه احتمالا از هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی گفته بود: ما احتمالا، از هفته آینده قطعنامه‌ای را با حمایت گروه پنج به علاوه یک به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد.

"جرارد وان بوهمن،" سفیر نیوزلند در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست ماه ژوئیه شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد، در گفتگو با مطبوعات با اشاره به این که هنوز برای رای گیری در خصوص قطعنامه زمانی مشخص نشده است گفت: درحال حاضر اطلاعات رسمی در این باره در اختیار ندارد.
وی افزود: بدیهی است به محض این که ما از برنامه مطلع شویم، شورای امنیت سازمان ملل آماده است تا وارد عمل شود.

بر اساس یکی از ضمایم توافق وین، پس از امضای این توافق، قطعنامه باید بدون تاخیر، برای تصویب به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم شود. قطعنامه جدید باید به تصمیمات موجود در هفت قطعنامه قبلی پایان بدهد اما بر اساس متن پیش نویس، در صورتی که ایران به توافقنامه احترام نگذارد، احتمال این که تحریم‌ها از سر گرفته بشود وجود خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار