کلیات لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد، با موافقت نمایندگان نمایندگان تصویب شد.

کلیات لایحه اجازه مشارکت ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه 24 تیرماه  کلیات لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد ( پی آر جی تی) را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس با 135 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 11رأی ممتنع از 217 نفر رأی حاضر در جلسه رأی به تصویب کلیات این لایحه دادند. 

همچنین نمایندگان مجلس در این جلسه، ماده واحده این لایحه را با 135 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 217 نفر رأی حاضر در جلسه مورد تصویب قرار دادند.

به موجب این ماده واحده به دولت اجازه داده می‌شود از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در برنامه کاهش فقر و ارتقای رشد که توسط صندوق بین‌المللی پول و در چارچوب اهداف اساسنامه آن صندوق اجرا می‌شود، مشارکت کرده و نسبت به تخصیص سهمیه تعیین شده توسط هیئت عامل صندوق از محل عواید متعلقه حاصل از فروش طلا جهت کمک به تأمین مالی کشورهای فقیر تا سقف 16 میلیون (حق برداشت مخصوص) اقدام کند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار