قائم مقام معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به ارائه پیشنهاد این سازمان به سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس این پیشنهاد پزشکانی که میزان مالیات آنها در سال 92 ، یک میلیون تومان بود میزان مالیات سال 93 خود را به میزان 12 درصد افزایش دهند.

حجت‌الله مقیمی، قائم مقام معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی پیشنهادی در خصوص مالیات پزشکان بر سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده است این پیشنهاد به نفع پزشکان تمام می‌شود از طرف دیگر میزان درآمد سازمان امور مالیاتی را افزایش می‌دهد، سازمان امور مالیاتی نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد مالیات پزشکان می‌تواند اینگونه محاسبه شود پزشکانی که میزان مالیات آن‌ها در سال 92، یک میلیون تومان بود مالیات سال 93 خود را به میزان دوازده درصد، بین یک تا پنج میلیون تومان به میزان هجده درصد و بالای پنج میلیون تومان به میزان بیست و چهار درصد افزایش دهند. 

قائم مقام معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در صورتی که پزشکان پیشنهاد ارائه شده به سازمان امور مالیاتی را قبول ندارند، می‌توانند به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند و اظهار نامه خود را با توجه به تفاهم‌نامه ‌آن‌ها با سازمان امور مالیاتی به این سازمان ارائه دهند.

مقیمی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی در پیشنهاد خود به سازمان امور مالیاتی این موارد را نیز مطرح کرده است. پزشکان حتما باید دفاتر مالیاتی داشته باشند همچنین در صورتی که آن‌ها اظهار نامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند این اظهارنامه برای این سازمان قابل قبول خواهد بود. 

وی با اشاره به نبود تفاهم نامه میان سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی بر اساس رای دیوان عدالت اداری اجازه ندارد با سازمان امور مالیاتی تفاهم نامه ای‌ امضا کند اما این سازمان به دلیل تمایل پزشکان به کار با سازمان نظام پزشکی تمایل دارد با سازمان نظام پزشکی همکاری کند به دنبال همین ابراز تمایل سازمان نظام پزشکی پیشنهادی در خصوص مالیات پزشکان ارائه داد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار