عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه اگر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تمام قد در نظارت با یکدیگر اقدام و همکاری کنند به طور قطع موفق خواهند بود، گفت: معمولا از طرف وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی انگ زده می شود و با متهم کردن این سازمان، به کار نظارت خدشه وارد می کند.

دکتر عباسعلی جوادی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص امضای تفاهم نامه نظام پزشکی با مجمع انجمن های علمی گفت: از آن جایی که انجمن ها تحت نظر نظام پزشکی هستند، تفاوتی نمی کند و باز انجام وظایف آن ها به خصوص در بحث نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در آغاز طرح تحول نظام سلامت و اجرایی شدن کتاب تعرفه ها، طرحی در این خصوص توسط دکتر جهانگیری ارائه و در شورای عالی سازمان نظام پزشکی مصوب و قرار بر این شد تا سازمان نظام پزشکی در نظارت بر تعرفه ها به وزارت بهداشت کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت کاری گروهی و نه فردی است، ابراز داشت: خوشبختانه این مهم در شهرستان ها به خوبی پیش رفته است اما در تهران به علت بزرگی و ازدیاد پزشکان سخت و نیاز به کار و نظارت بیشتر دارد.

رئیس نظام پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر قرار به انجام کاری به این وسعت است، هر فردی باید مسئولیت کار خود را بپذیرد و نمی توان در چنین مواردی دیگری را متهم و یا بار خود را بر دوش دیگری افکند.

رئیس شورای هماهنگی استان اصفهان در پایان گفت: هدف ما خدمت به مردم است و امیدواریم پزشکان بتوانند در کنار این خدمت گذاری تامین معاش مناسبی را نیز داشته باشند تا به این ترتیب هم مردم و هم صنف پزشکان به حق و حقوق خود دست یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.