رئيس سازمان امور مالياتی تاكيد كرد : ظرفيت درآمد مشاغل بيشتر از دريافتی‌هاست و هنوز با وضع مطلوب فاصله داريم.

به گزارش حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علي عسكري رئيس سازمان امور مالياتی اظهار داشت : مشاغل هنوز ماليات واقعي را نمي دهند و تا رسيدن به ان سطح فاصله داريم.

وي افزود: اينكه صاحبان مشاغل ادعا مي کنند به دليل ركود اقتصادي نبايد ماليات بدهند درست نيست و اقتصاد ايران در سال هاي اخير رشد مثبت داشته است هر چند ماليات تابع درامد است نه رونق و ركود.

عسكري تاكيد كرد : ما فقط گردش مالي و درامد صاحبان مشاغل را مي سنجيم  كه البته اطلاعات ما نيز كامل نيست و مي توان درامدهاي مالياتي مشاغل را افزايش داد.

رئيس سازمان امور مالياتي درباره اينكه صاحبان مشاغل مي گويند چون نرخ بيكاري بالاست پس نبايد ماليات گرفته شود و نشان دهنده ركود اقتصادي است ، گفت: در يونان و اسپانيا و ايتاليا 
كه نرخ بيكاري بيش از دو برابر ايران است ايا ماليات پر داخت نمي کنند؟ 

عسكري اظهار داشت : نرخ بيكاري بالا در ايران هم به دليل شرايط توليد نيست بلكه ناشي از رشد بالاي جمعيت در يك دهه است كه وارد بازار كار شده اند و ربطي به ركود يا رونق اقتصادي ندارد.
بنابراين گزارش گاهي رقم واقعي بايد 100 برابر بيشتر از آن چيزي باشد که مودي اظهار كرده است.

مواردي متعددي وجود دارد که وقتي اسناد موديان مالياتي شناسايي شده ؛ اظهارنامه واقعي چندين برابر اظهارنامه تسليمي بوده است.

متاسفانه در ايران قوانين اينطور نيست و امکانات کافي براي به دست آوردن اطلاعات موديان وجود ندارد و اختيارات هم محدود است.

با اصلاح قانون ماليات که در مراحل نهايي است انتظار مي رود فضا براي سازمان امور مالياتي بيشتر شود و از ابراز و ضمانت هاي قانوني بيشتري برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار