سمنان؛

مستقر شدن گروه‌های استهلال در سمنان

منطقه پیغمبران برای رصد و رویت هلال ماه در شهرستان سمنان منطقه مناسبی است.

گروه‌های استهلال در منطقه پیغمبران سمنان مستقر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرماندار سمنان از استقرار ستاد استهلال و گروه‌های رصدی در شهرستان سمنان خبر داد و افزود: این ستاد که در منطقه پیغمبران سمنان ،مستقر می‌شوند اقدام به رویت و استهلال هلال ماه شوال خواهند کرد.

 سید عباس داتایی افزود: رصد ماه شوال، کاری علمی است که در سال‌های اخیر از سوی دفترمقام معظم رهبری در سراسر کشور انجام می شود. فرماندار سمنان در ادامه با اشاره به وجود رشته نجوم در دانشگاه سمنان و علاقه دانش آموزان و نوجوانان و جوانان به علم نجوم، گفت: ایجاد مرکزی مستقل و غیر دولتی در این بخش با ارائه آموزش‌های لازم و تخصصی به افراد علاقمند ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، زمینه بسط و گسترش این علم در شهرستان سمنان را فراهم می‌کند.

دانایی، همچنین با اشاره به اهمیت عید سعید فطر و نقش ستادهای استهلال ، اضافه کرد: پیگیری و رفع موانع گروههای رصدی توسط دستگاه‌های متولی امری ضروری است.

محمد حسن پیرچه ،دبیر ستاد استهلال رویت ماه شوال در استان با اشاره به تجربیات سنوات گذشته و اعزام گروه‌های رصدی در استان و شهرستان سمنان گفت: منطقه پیغمبران برای رصد و رویت هلال ماه در شهرستان سمنان  منطقه مناسبی است.

وی از اعزام 3 گروه رصد در قالب ستاد استهلال خبر داد و تصریح کرد: بیش از 10 نفر از اعضای انجمن نجوم شهرستان به همراه نماینده سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ،هلال احمر شهرستان و سپاه ...با استفاده از سیستم‌های مجهز رصدی و با بکارگیری آخرین یافته‌های علمی اقدام به رویت هلال ماه شوال در استان کرده و نتایج  علمی و مشاهدات خود را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.