همدان؛

دو گروه استهلال از استان همدان برای رویت هلال ماه رمضان اعزام میشوند

ریس ستاد استهلال استان همدان خبر داد: دو گروه از 150 گروهی که قرار است رویت ماه را درکشور برعهده داشته باشند در استان همدان رویت هلال ماه رمضان را رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسینی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود رویت ماه روز پنج‌شنبه در کشور ایران ضعیف باشد افزود: براساس اطلاعات بدست آمده از زاویه‌ی اندک خورشید و سن ماه، تعداد روزهای ماه رمضان سال 1436 به احتمال قوی 30 روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال رویت ماه در روز پنج شنبه بسیار کم است ادامه داد:ستاد استهلال استان همدان از دو گروه هفت نفره با افراد متخصص وکسانی که پشتیبانی این امر را بعهده دارند تشکیل شده که با تجهیزات کامل ومجهز جهت اجرای این امر فعالیت می کنند.

ریس ستاد استهلال استان همدان با اشاره به اینکه بدلیل حساس بودن این موضوع چند منطقه مختلف برای اجرای استهلال و رویت ماه در استان در نظر گرفته شده است افزود: بدلیل وجود گرد وغبار زیاد در استان همدان رویت ماه در این استان مشکل است وفعالیت در این زمینه سخت تر انجام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: با این وجود به دلیل دغدغه استان همدان در رویت هلال ماه، این استان در چند سال اخیر توانسته رکورد خوبی را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.