جمع‌بندی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 روزهای سختی را برای نتانیاهو رقم زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایت المانیتور نوشت، نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – در روزهای آتی باید تصمیم دشواری اتخاذ کند. این تصمیم به ادامه تلاش های خصمانه وی برای جلوگیری از تصویب توافق هسته ای در کنگره آمریکا مربوط می شود. وی تهدید کرده است: برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح هسته ای از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند و تا سر حد مرگ تلاش خواهد کرد مانع از تصویب توافق هسته ای در کنگره شود. 

برخی از یهودیان صهیونیست بر این باورند، نتانیاهو باید از شرایط موجود به نفع رژیم صهیونیستی بهره برده و از آمریکا بخواهد برای جبران توافق هسته ای یک بسته جبرانی دفاعی به این رژیم اعطا کند. علاوه بر این، در خصوص هماهنگی و همکاری های استراتژیک نیز دو طرف باید توافقی حاصل کنند.

نتانیاهو سه شنبه شب با کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نشستی برگزار کرد. در این نشست تمامی اعضای کابینه به توافق هسته ای رای منفی دادند. 

خشم و ناراحتی مقامات رژیم صهیونیستی از آنجا نشات می گیرد که این رژیم دیگر نمی تواند ایران را به بمباران مراکز هسته ای تهدید کند. چرا که به باور غربی ها، توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ظرف 15 سال آتی خواهد شد.
 
رژیم صهیونیستی مسلما دست از کار نخواهد کشید. این رژیم تمام توان اطلاعاتی خود را به کار خواهد گرفت تا ثابت کند ایران نقض کننده توافق هسته ای است.

از دیگر نگرانی های مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته ای، بازرسی از سایت های نظامی ایران است. مذاکره کنندگان غربی در ابتدا خواستار بازدید ناگهانی و بدون محدودیت از سایت های نظامی این کشور بودند. آنها می توانستند در هر زمانی و هر مکانی که بخواهند از سایت ها بازدید داشته باشند؛ اما طبق توافق حاصل شده، بازرسان آژانس انرژی اتمی باید 24 روز قبل از آغاز بازرسی ها به ایران اطلاع دهند. آنها همچنین باید در این خصوص با مقامات ایرانی مشورت کرده و در نهایت پس از توافق نهایی مقامات ایرانی با شش قدرت جهان، اجازه بازرسی از سایت های نظامی صادر خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
ای خونخوار کودک کش شمارش معکوس کشتن تو و نابودی غده سرطانی به نام اسراییل آغاز شده...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۴
تو که مرده ای بیش نیستی (ناتانیاهو) هو ......مرده خاکش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۴
به نظر من برای این جونور بهترین گزینه خودکشی
آخرین اخبار