مدیرعامل شرکت
راهآهن همچنین باتاکید بر تلاش دولت
بر افزایش ایمنی در جاده و
محورهای ارتباطی گفت: در
مسیرهای پرتردد قطار کشور از
سیستم علائم ارتباطات مدرن که سرعت قطارها را
به صورت اتوماتیک کنترل
میکند بهره
خواهیم گرفت.
پورسیداقایی افزود: در
این طرح
حتی در
مواقعی که راننده سرعت
غیرمجاز داشته باشد سرعت قطار کنترل
میشود.
وی گفت:
این کار
هم اکنون در
مسیر تهران- مشهد
آغاز شده و
بهزودی افتتاح
میشود ودر مابقی مسیرهای کشور هم در دست
اماده سازی است
.
مدیرعامل شرکت
راه آهن برقی کردن
مسیرقطارسریع السیر تهران – مشهد و تهران – قم – اصفهان را هم
اولویت کاری دیگر راه
آهن کشور دانست و گفت: با
این کار مسافران
مسیر تهران – مشهد با
طی کمتر از
6 ساعت زمان به مقصد
میرسند و مسافران تهران – اصفهان هم
2 ساعته
این مسیر را
میپیمایند.
پورسیداقایی فرسوده بودن
واگن های قطار راهم از
دلایل برخی نارضایتیها دربعضی از
مسیرها اعلام کرد و گفت:
متاسفانه در طول
6 سال گذشته
هیچ واگن
جدیدی خریداری و به ناوگان اضافه نشده است و با
اقداماتی که دولت
از جمله در زمینه حمایت از بخش
خصوصی انجام داده در
ماههای آینده این مشکل
به مرور حل
میشود.
وی گفت: نوسازی ناوگان و افزودن واگنها ازمسیرهای طولانی و مسیرهایی که منتهی به مشهدمقدس هستند آغاز میشود و تاکنون شرکت رجاء حدود 80 واگن و شرکتهای دیگر 50 واگن را خریداری کردهاند.
با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن ساخت دو باب نمازخانه در ایستگاه نیک پی و سرچم زنجان اغاز شد برای این طرحها یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.
انتهای پیام/