صبح روز جمعه مقابل تالار وحدت استاد منصور نریمان پدر عود‌نوازی ایران تشیع شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح روز جمعه مقابل تالار وحدت استاد منصور نریمان پدر عود‌ ایران تشیع شد.

این مراسم با حضور محمد سریر (مدیرعامل سابق خانه موسیقی)، حمید‌رضا نوربخش (مدیر خانه موسیقی)، کیوان ساکت و جمع اندکی از هنرمندان، اقوام و شاگردان وی برگزار شد.

حوالی 9 صبح هنرمندان برای وداع با استاد نریمان به محوطه‌ی تالار وحدت وارد شدند.

بعد از دقایقی انتظار پیکر بی‌جان استاد منصور نریمان بر روی دستان هنرمندان به جایگاه آوردند. 

علیرضا پور‌امید (شاعر) و از دوستان مرحوم نریمان با یک بیت شعر سخن خود را آغاز کرد و گفت: در اوج به معراج شدن جای اسف نیست          تردید من مرگ هماورد نبرد نیست 

وی ادامه داد: پیر و پدر عود ایران به پرواز آخر رسید. وی در سجایا و اخلاق بی‌نظیر بود و در واقع منتشر کننده هنر خود در بین تعداد کثیری از جوانان و شاگردان بود.

پور‌امید تصریح کرد: شاید اینجا گله کردن کاری اشتباه باشد و درست است که هر کس دغدغه خود را دارد اما گاهی هنرمندان مورد بی‌توجهی و نادرویشی قرار می‌گیرند که البته این مختص زمان ما نیست. نریمان بر آمده از مکتب روح الله خالقی بود و با اینکه دیداری با وی نداشت اما با ارسال آثار خود از نظرات ایشان بهره می‌برد.

وی عنوان کرد: خوب است بدانیم که نریمان سال 1332 قهرمان بوکس خراسان شد و بعد به رادیو و پس از آن در سال 1337 و 38 به تهران آمد و به نقاشی، ملودی‌پردازی، ترانه پرداخت.

سپس عباس سجادی در خصوص قطعه هنرمندان عنوان کرد: برای دفن استاد پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم و در نهایت گفتند در قطعه هنرمندان فضای خالی کمی وجود دارد به همین جهت در کنار شاپور قریب آرام خواهد گرفت.

سجاد مهربانی که یکی از خوانندگان جوان است، دعای «ربّنا» را در مقابل پیکر این هنرمند اجرا کرد و در سخنانی گفت: حضور غریبانه استاد نریمان را به جامعه‌ هنری تسلیت می‌گویم. سال‌ها پیش سعادتی بر من شد تا چهره پرمهر ایشان را در موزه موسیقی زیارت کنم. من هم امروز با کسب اجازه از خانواده‌اش این دعا را برای شما خواندم.

در ادامه محمد سریر (مدیر عامل سابق خانه موسیقی) برای ابراز همدردی و به نمایندگی از خانه موسیقی و خانه هنرمندان بیان کرد: در چند دهه اخیر یکی از سازهایی که مهجور مانده بود را نریمان زنده کرد و وی در واقع زبان گویای ساز خود بود.

وی ادامه داد: خلق وی در هنر پیوندی با بزرگان داشت و امیدوارم هنرمندان جوان پیرو راه وی باشند.

علی رستمیان دقایقی با آواز خود و چند بیتی از حافظ حال و هوای جمع را دگرگون کرد.

در نهایت علی پژوهشگر از شاگردان منصور نریمان بارز‌ترین ویژگی استاد خود را ظرافت در گفتار و تفهیم مطالب عنوان کرد.

در انتها سجادی پیغام تسلیت علی مرادخانی معاون هنری ارشاد را قرائت کرد و برای بازماندگان ایشان طلب آمرزش کرد.

گفتنی است منصور نریمان هنرمند پیشکسوت که چندی پیش به‌دلیل عارضه ریوی در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه، 24 تیرماه) دار فانی را وداع گفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.