به مناسبت عید سعید فطر ویژه برنامه‌های «قنوت شکر» جشن سپاس با حضور هنرمندان و خوانندگان آنتن رادیو ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

ید‌‌الله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژه برنامه‌های عید سعید فطر گفت:برنامه‌ «قنوت شکر» پوشش نماز عید با سخنرانی مقام معظم رهبری و گزارش‌هایی از محل مصلی امام خمینی (ره) برگزاری نماز خواهد داشت. برنامه «قنوت شکر» به تهیه‌کنندگی حسین معصومی از ساعت 7:15 تا 9:30 پخش می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در رادیو ایران برای استقبال ماه مبارک رمضان برنامه «جشن سلام» را برگزار کردیم، برای پایان ماه مبارک رمضان «جشن سپاس» در 3 بخش مجزا طراحی شده است، همان‌طور که از نام برنامه پیدا است جشن توفیق و سپاس مردم که توانستند از جنود شیطان با موفقیت عبور کنند. همچنین در این برنامه هم‌صدا با همه مسلمانان جهان عید بندگی را جشن می‌گیریم.

گودرزی افزود: آیتم‌هایی از جشن شکر‌گزاری مردم در برخی شهرهای ایران با فرهنگ و آداب آن شهر مثل کردستان، سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی و گیلان را پخش می‌کنیم. در ادامه از کارشناسی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهاب مرادی بهره می‌بریم. همچنین در بخش «کوله‌بار» با مراقبت و محافظت از توشه‌ای که در ماه مبارک رمضان جمع‌آوری کردیم، می‌پردازیم.

وی عنوان کرد: به شکرانه‌ این عید بزرگ گزارش‌های مختلفی از مراکز امور خیریه، بیمارستان‌ها، شیرخوارگاه، آسایشگاه و کمک‌هایی که مردم در روز عید به این مراکز هدیه می‌دهند را در برنامه پخش می‌کنیم.همچنین محمد‌حسین لطیفی و رامبد جوان در جشن سپاس مهمان تلفنی برنامه خواهد بود. و در بخش دیگر به مباحث عید فطر و شکرگزاری از خداوند در روز عید عطر در «بخش سپاس از ادبیات فارسی» می‌پردازیم. این بخش «جشن سپاس» با تهیه‌کنندگی حسین معصومی از ساعت 9:30 تا 11:30 پخش می‌شود.

گودرزی تصریح کرد:از ساعت 13 تا 13:15 با پخش موسیقی‌های شاد به پیشواز بخش سوم می‌رویم. بخش بعدی برنامه «جشن سپاس» یک جنگ فرهنگی شاد، تفریحی و تبریک با حضور مجید اخشابی، مازیار عصری و هنرمند خلاق علیرضا مسلمی که به مرد هزار حنجره معروف است، از ساعت 16 تا 19 با تهیه‌کنندگی محمد بخشایش از رادیو ایران پخش می‌شود.همچنین میزبان زوج جوانی که در ماه مبارک رمضان ازدواج کردند و مهریه عروس خانه سرپرستی مادام‌العمر 5 یتیم است، هستیم.

وی افزود: به دید و بازدید‌های کشورهای مسلمان جهان در روز عید و ایرانیان خارج از کشور می‌پردازیم.همچنین در برنامه «جشن سپاس» با توجه به مسافرت‌های مردم در این روزها به مباحث سفر، سلامت و محیط زیست، سلامت خودرو و سلامت فردی پرداخته می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد:برنامه افطار رادیو ایران «مهمان آسمان‌ شو» در روز عید فطر هم پخش می‌شود و به جمع‌بندی برنامه و تبریک هنرمندان به مناسبت روز عید می‌پردازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار