استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل واردات خودرو را اصلاح نکند، شورای رقابت باید راسا وارد عمل شود و با اصلاح دستورالعمل، واردات خودرو را رقابتی کند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راه دانا، استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اصلاح دستورالعمل واردات خودرو اقدام نمی‌کند شورای رقابت راسا وارد عمل شده و با اصلاح دستورالعمل، واردات خودرو را رقابتی کند.

امرالله امینی اظهار کرد: با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات خودرو انحصاری شده و عمده آن در اختیار یک خانواده است.

وی با بیان اینکه براساس علم اقتصاد و تجربیات گذشته، ایجاد انحصار در هر بازاری منجر به رانت و فساد می‌شود، خاطرنشان کرد: مشخص نیست به چه دلیلی واردات خودرو منحصر به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شده است. آن هم در شرایطی که نمایندگی واردات سه برندی که 70 درصد بازار خودروهای وارداتی را تشکیل می‌دهند در اختیار یک خانواده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: انحصار در تولید داخلی خودرو کم بود که انحصار در واردات این محصول نیز به آن اضافه شده است. درواقع وزارت صنعت به جای آنکه در جهت کاهش انحصار تولید داخلی خودرو حرکت کند واردات این محصول را نیز انحصاری کرده است.

وی افزود:‌ در این شرایط و در حالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو انجام نداده است شورای رقابت باید راسا وارد عمل شده و انحصار واردات خودرو را لغو کند.

به گزارش ایسنا،‌ امینی با بیان اینکه شورای رقابت وظیفه بزرگی برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور بر عهده دارد، تصریح کرد: این شورا باید در گام اول واردات خودرو را رقابتی و در گام بعدی تولیدکنندگان داخلی خودرو را مجبور به ارتقای کیفیت و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که انحصار در تولید و واردات خودرو رفع نشود نمی‌توان از تولیدکنندگان و واردکنندگان انحصارگر توقع داشت که حقوق‌مصرف‌کنندگان را رعایت کنند زیرا انحصارگران تنها به فکر تامین منافع خود هستند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۴
خانواده گرامی صاحب شرکت گلستان و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۴
گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو آنکه البته به جایی نرسد فریاد است.
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۲۱:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
شرکتی مانند پژو و کشور دو دوزه باز و فرصت طلبی مانند فرانسه که همیشه بیشترین دشمنیها را با ما کرده است...رفیق گرمابه و گلستان همین خانواده ها هستند که اینچنین ایران را ملک خود میدانند... اما تعجب میکنم که چرا بعضی ها شورای رقابت یا ...را از این حلقه های زنجیر وار جدا میدانند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
انقلاب شد که همه یک خانواده باشند اما متاسفانه...
United States of America
امید
۱۵:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۴
70 درصد بازار خودروهای وارداتی را تشکیل می‌دهند در اختیار یک خانواده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلییییییم خوب.نوبره والا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۸ ۲۸ تير ۱۳۹۴
کار از این حرفها گذشته
دیگه کسی به من و شما اهمیت نمیده
Iran (Islamic Republic of)
فرد عادي
۱۲:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۴
شما را به خدا اين خانواده را معرفي بكنيد
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۱:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۴
سرمایه دارن باهاش تجارت میکنن.مگه نشنیدی میگن پول،پول میاره.
Japan
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۴
بایدجلوی این گونه کارها گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۶:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۴
آره! مرگ بر ماشین وارد کن.
Germany
عدالت اسلامی
۰۳:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۴
با تشکر فراوان از آقای امینی . واقعا باید از شما تقدیر و تشکر کرد . امید است از نظر زیبای و سنجیده شما بهره گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۴
نام این خانواده رو می گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
من که یه خودروی داخلی دارم و ازش ناراضی هستم.
واقعا برخی از طراحی های انجام شده غیر اصولی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۶:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۴
منم یه پیکان داخلی دارم.شکر خدا هم با بنزین حرکت میکنه هم با گاز.ببینم میتونم کاری کنم با بخار هم حرکت کنه.