نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» که به دنبال تعویق‌های مختلف قرار بود در مهر و آبان در تالار وحدت روی صحنه برود این بار نیز به سال آینده موکول شد.

شکرخدا گودرزی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت نمایش «سیمرغ و سهرورد» گفت: بعد از گذشت سه سال تلاش و وعده‌های مختلف داده شده برای اجرا، متاسفانه به دلیل سیاست گذار‌ی های غلط و کم اعتنایی به مفاخر ، این نمایش بار دیگر تعویق و به سال اینده موکول شد.

وی تصریح کرد: موضوع این نمایشنامه زندگی سهروردی فیلسوف اسلامی است که طی هماهنگی های به عمل آمده توسط مسئولان اردیبهشت سال جاری زمان اولیه اجرای آن تعیین شده بود اما این تاریخ به دلیل برخی ناهماهنگی ها به هشت مرداد و روز بزرگداشت سهروردی موکول شد ولی متاسفانه این ناهماهنگی‌ها و کم اعتنایی تمامی نداشت و این اجرا طی مذاکرات بعدی مقرر شد مهر و آبان به روی صحنه برود اما چنین نشد و در نهایت با تعویق مجدد روبرو و به سال 95 موکول شد.

گودرزی در خصوص آنچه تاکنون براین نمایشنامه گذشت اظهار داشت: بیش از 10 سال روی این پروژه کار کرده‌ام و جلسات متعدد با دکتر دینانی، دکتر اعوانی و دکتر حبیبی به عنوان اندیشمندان معاصر داشته‌ام که در اکثر این جلسات مدیر بنیاد رودکی نیز حضور داشته‌اند و خود شاهد تایید همه جانبه متن از طرف این اندیشمندان بوده‌اند.

بازیگر نقش امام (ره) در "معمای شاه" افزود: متاسفانه مدتها است این اثر درجریان بوروکراسی مانده، این اتفاق برای نمایشی که تولید و کار زیاد می‌طلبد پسندیده نیست.

وی ادامه داد: این اثری معمولی و ساده نبود، تولید این اثر کار زیاد می‌طلبد و چون با زیربناهای فرهنگی جامعه ما ارتباطی ناگسستنی دارد باید نگاه حمایت گرانه به این اثر وجود داشته باشد که اگر حمایت نشود تواید آن پیش نخواهد رفت.

گودرزی ضمن نقد فضای نمایش‌های تئاتر گفت: اگر قرار باشد زندگی سهروردی بعنوان یک فیلسوف اسلامی کار نشود صرفا باید در قالب کارهای ترجمه‌ای یاعامه پسند که در فرهنگ عمومی نقش تربیتی ندارند و در فضای تئاتر جریان دارد پرداخت.

این کارگردان تئاتر در خصوص انتخاب بازیگران "سیمرغ و سهرورد" اظهار داشت: به دنبال گزینش تیمی صد در صد حرفه ای از بازیگران هستیم اما به دلیل این ناهماهنگی ها و تعویق‌ها در اجرا نمی توان به درستی از ورود قطعی بازیگری به این کار اطمینان داشت.

گودرزی در خصوص نقش مدیران دراجرای این اثر بیان کرد: آقای مرداخانی از اجرای این اثر حمایت داشته‌اند اما کافی نبوده و اگر قرار است تولید این اثر در نهایت به نتیجه برسد باید با حمایت وزیر باشد که امیدوارم آقای جنتی نگاه حمایتی به این اثر داشته باشند.

کارگردان «سیمرغ و سهرورد» بیان کرد: امیدوارم مدیران به حرفهای خود احترام گذاشته به قول‌ها پایبند باشند و این آخرین مصاحبه ‌ای باشد که در قالب درد و دل نه گلایه انجام می دهم.

گفتنی است نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» که در خصوص زندگی سهروردی فیلسوف اسلامی است اردیبهشت توسط نشر نگاه معاصر به چاپ رسید و به بازار عرضه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار