خبرنگار صهیونیستی گفت: توافق اتمی ایران، رقابت کشورهای منطقه خاورمیانه برای هسته ای شدن را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار صهیونیستی گفت: توافق اتمی ایران، رقابت کشورهای منطقه خاورمیانه برای هسته ای شدن را در پی خواهد داشت.

گیل یارون، خبرنگار صهیونیستی در گفتگو با شبکه خبری «ان 24» آلمان که پرسید چرا لحن صحبت مقامات اسرائیلی در واکنش به توافق اتمی ایران با سایر کشورهای جهان بسیار متفاوت است و بنیامین نتانیاهو این توافق را اشتباهی سخت و وزیر فرهنگ اسرائیل نیز آنرا مجوزی برای کشتار بیشتر توصیف کرده است، گفت: باید بگویم موضع اسرائیل در این خصوص به موضع عربستان سعودی و سایر کشورهای سنی مذهب شباهت دارد. اما اینکه چرا این مواضع بهم شباهت دارند دو علت دارد: یکی آنکه یک ایران هسته ای بویژه پس از توافق چند روز پیش اتمی با ایران حداکثر بعد از طی شدن دوران ده ساله محدودیتها و لغو تحریمها این امکان را می یابد که بمب اتم تولید کند و دیگر آنکه با هسته ای شدن ایران، رقابت تسلیحات اتمی در منطقه خاورمیانه بالا می گیرد. چون علاوه بر ایران، عربستان سعودی و ترکیه نیز پیشتر درباره هسته ای شدن کشورشان موضعگیری کرده بودند.

این خبرنگار صهیونیتسی ادامه داد: زمانی که تحریمها علیه ایران لغو شوند و یک برنامه اتمی برای این کشور به مورد اجرا گذاشته شود این احتمال وجود دارد که عربستان سعودی نیز از روسها تاسیسات اتمی خریداری کند یا آنکه از آلمانها بخواهد که برایشان تاسیسات اتمی بسازیم. در واقع رقابت تسلیحات اتمی یکی از سناریوهای محتمل است که تحت تاثیر این توافق بوجود می آید. اما سناریوی دیگر مربوط به در اختیار گرفتن تسلیحات متعارف برای ایران است. چون ایران از گروههای شورشی در کل منطقه خاورمیانه نظیر حماس فلسطین، حزب الله لبنان، جنگ داخلی در یمن و شبه نظامیان شیعه مذهب در عراق حمایت می کند و در صورت لغو تحریمها در واقع ایران، میلیاردها دلار برای حمایت از گروههای مزبور در اختیار خواهد داشت. در واقع ایران به بی ثباتی منطقه خاورمیانه کمک می کند. وی در پایان گفت: همین چند روز پیش بود که در اردن اعضای یک کانون تروریستی ایرانی دستگیر شدند که از قرار معلوم با توسل به سوء قصد، بی ثبات کردن اوضاع این منطقه را در سر داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
صهیونیزم عامل دروغ پردازی در جهان .
چه خوب است که همه کشورهای منطقه فعالیت های هسته ای صلح آمیز مثل ایران داشته باشند تا کشورشان در توسعه از سرعت بیشتری برخوردار شود .
توافق هسته ایران با غرب ، حتی از نگاه کشورهای استکباری هم ، عملا دست ایران را برای همیشه برای ورود به فعالیت های هسته ای نظامی می بندد .
بنابراین دروغ پردازی های متفکرانه صهیونیست ها ، عملا یک شانتاژ خبری و نشان از عصبانیت ناشی از توافق داوطلبانه ایران اسلامی برای خلع سلاح ماشین دروغ پراکنی صهیونیست ها و استکبار جهانی است .
آخرین اخبار