رئیس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تربت حيدريه از آغاز مرمت بناهای تاریخی و ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هاديان شریفان افزود: مرمت بناهایی چون قطب الدین حیدر، منزل امینی و حمام حاجی رئیس در اين شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: در مجموعه قطب الدین حیدردر حال انجام کارهای مرمتی در فضاهای شبستان و ایوان مسجد جامع قدیم هستیم تا این فضاها نیز آماده بازدید برای علاقمندان به بناهای تاریخی شود.

به گفته وي، از جمله اقداماتی که در حال انجام است می توان به اجرای کارهای تزئینی از جمله کاربندی و رسمی بندی سقف ، اجرای آجر فرش،تعویض آجرهای فرسوده و ... اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه هم چنين از آغاز مرمت حمام حاجی رئیس خبر داد و گفت: حمام حاجی رئیس یکی از بناهای شاخص دوره قاجاریه در تربت حیدریه می باشد که مرمت آن آغاز شده و امیدواریم با اعتباراتی که در سال جاری به این مکان اختصاص داده شود بتوانیم قسمت هایی از این بنا را مرمت و آماده بازدید کنیم.

 شریفان همچنین از تخصیص اعتبار در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول تکمیل سرویس بهداشتی در کمپ گردشگری پیشکوه تربت حیدریه هستیم و در شهرستان زاوه نیز در حال ایجاد زیرساخت های لازم در پارک زائر این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.