رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان خبر داد: رقبه موقوفه حاج رضا قلی سلیمان در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی به ثبت رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان توانست پس از پی گیری های لازم و بسیار طولانی یکی از رقبات موقوفه حاج رضا قلی سلیمان را در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت برساند.

وی در ادامه تصریح کرد: این رقبه یک حمام قدیمی که قدمت آن بیش از 150 سال می باشد که در خیابان امام شمالی شهر زرین شهر با مساحت 1000 متر مربع واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان در ادامه افزود: از آنجایی که این آثار قدیمی بخشی از فرهنگ و هویت ملی هر ایرانی می باشد لازم است تا در راستای حفظ و حراست از این بناها اهتمام و عزم جدی صورت بگیرد.

محمد رضا ترحمی در ادامه خاطر نشان کرد: وظیف حفظ و نگهداری این آثار فاخر و ارزنده برعهده مسئولان ذی ربط در اداره میراث فرهنگی و گردشگری می باشد و باید به دور هرگونه نگاه تبعیض آمیز این آثار ملی را برای نسل های آینده حفظ و نگهداری کنند.

وی در پایان ادامه داد: در صورتی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه همکاری لازم را با اداره اوقاف و امور خیریه در راستای مرمت و باز سازی این اثر ملی داشته باشد نه تنها می توان در جهت حفظ و نگهداری این بنای تاریخی اقدامات لازم را صورت داد بلکه با احیاء این بنا می توان یک رقبه را نیز احیا و به نیت واقف خیر اندیش آن که در گذشته این بنا را وقف کرده است عمل امینانه نمود که این عمل از اجر و ثواب بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.