مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان می گوید مسابقات جام استفان سرکیسیان ارمنستان برای کادر فنی خروجی لازم را داشت.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد آزادکاران کشورمان در تورنمنت ارمنستان اظهار داشت:با تصمیم مربیان و شورای فنی 4 کشتی گیر نماینده ایران در رقابت های جام سرکیسیان بودند که خوشبختانه از لحاظ خروجی فنی به آنچه دنبالش بودیم رسیدیم.

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد:رضا اطری در وزن 57 کیلو گرم با توجه به عدم تجربه کافی خیلی راحت از دور رقابت های کنار رفت او برای آنکه بتواند خودش را به عنوان یک مدعی مقتدر در وزن نخست معرفی کند باید بیشتر تلاش کند،بهنام احسان پور علی رغم آنکه در یک وزن بالاتر به مدال برنز نیز رسید اما انتظار داریم بیشتر روی نکاتی فنی که مربیان به او گوشزد می کنند کار کند،در اوزان 86 و 97 کیلو گرم نیز علیرضا کریمی و محمد حسین محمدیان با کسب مدال طلای خود نشان دادند عزمی جدی برای کسب مدال های خوشرنگ در میادین مهم دارند هر چند که آنها نیز نقاط ضعفی دارند که باید برای رسیدن به سکوی جهانی آنها را برطرف کنند.

توکلیان خاطرنشان کرد:کادر فنی و شخص رسول خادم در تورنمنت های مختلف اهداف فنی از پیش تعیین شده ای را دنبال می کنند که همانطور که گفتم خوشبختانه در جام استفان سرکیسیان ارمنستان به آنچه انتظار داشتیم رسیدیم.

بیستمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام استفان سرکیسیان روزهای 27 و 28 تیرماه در سالن میکا شهر ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد.
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا توسط محمد حسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم و یک مدال برنز توسط بهنام احسانپوردر وزن 65 کیلوگرم شد که در ادامه اخبار حاشیه ای این رقابت ها نیز به شرح زیر ارائه می گردد:
حضور کشورهای صاحب نام
175 کشتی گیر از15 کشور دنیا در این رقابت ها حضور  داشتند و در سالن میکا شهر ایروان به مصاف هم رفتند. تیم های ایران،روسیه،ارمنستان،اوکراین ، آمریکا ،از جمله تیم های برتر این رقابت ها بودند.


خودرو نیوا پاداش قهرمان وزن 65 کیلو

در این رقابت ها به نفرات اول تا سوم جوایز دلاری اهدا شد،اما پیش از آغاز رقابت های روز نخست اعلام شد به قهرمان وزن  65 کیلو علاوه بر جایزه دلاری یک خودرو سفید نیوا اهدا می شود. ظاهرا به خاطر قهرمانی های استفان سرکیسیان در این وزن ، این تصمیم از سوی مسئولان برگزار کننده رقابت ها گرفته شد.دیوید صفریان از کشور میزبان با قهرمانی در این وزن این خودرو شیک وزیبا را از آن خود کرد.

  استقبال بزرگان کشتی ارمنستان از رسول خادم و اهدای لوح یادبود
پس از حضور رسول خادم در سالن رقابت ها مسئولان ارشد کشتی ارمنستان با اهدای لوح یادبود فدراسیون کشور ارمنستان از وی تجلیل کردند. همچنین استفان سرکیسیان نابغه کشتی روسیه و ارمنستان که این رقابت ها به نام وی نامگذاری شده است، ضمن استقبال از رسول خادم، به خاطر حضور وی در این رقابت ها قدردانی و تشکر کرد. آراییک گئورگیان دارنده سه مدال طلای جهان از ارمنستان نیز از دیگر کشتی گیران ارمنی بود که در این مراسم حضور داشت.

استقبال نسبتا خوب تماشاگران

اگرچه در نوبت صبح استقبال زیادی از مسابقات نشد اما ارمنستانی ها بعد از ظهر سالن مسابقات را پر کردند و کشتی گیران کشورشان را تشویق کردند.

فادزایف هم آمد

آرسن فادزایف دارنده دو مدال طلای المپیک و شش مدال طلای  جهان در مراسم افتتاحیه رقابت ها وارد سالن شد و  مورد تشویق گرم تماشاگران ارمنی قرار گرفت. او در مراسم افتتاحیه دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد. فادزایف در پایان رقابت های روز  نخست در هنگام خروج از سالن رقابت ها با امیر توکلیان خوش وبش کرد و این دو با هم عکس یادگاری گرفتند.

عملکرد موفق داوران ایرانی
ابراهیم کریمی داور درجه یک بین المللی  در این رقابت ها قضاوت بسیار خوبی داشت. به طوری که دو مسابقه فینال  را سوت زد و در چهار مسابقه فینال  رئیس تشک بود. همچنین علی دولتخواه داور ایرانی  مقیم ارمنستان در این تورنمنت قضاوت کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت.

لوح ویژه مسابقات در دستان توکلیان
در پایان  تورنمنت بیت المللی استفان سرکیسیان لوح ویژه مسابقات به تیم ملی کشتی ایران اهدا شد. امیر توکلیان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان این لوح را از استفان سرکیسیان دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار