مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی گفت: هدف از تدوین این استاندارد که چهارشنبه 24 تیر تصویب شد، تعیین ویژگی‌های نشانگرهای لمسی سطح معابر پیاده‌رو است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، آزیتا خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین این استاندارد که چهارشنبه 24 تیر تصویب شد، تعیین ویژگی‌های نشانگرهای لمسی سطح معابر پیاده‌رو است.

وی افزود: این استاندارد به منظور کمک به حرکت ایمن نابینایان و کم بینایان، توصیه‌هایی را برای نصب نشانگرهای لمسی سطح معابر پیاده‌رو ارائه می‌دهد.

مدیر کل دفتر تدوین استاندارهای ملی، خاطرنشان کرد: در این استاندارد دو نوع از نشانگرهای لمسی سطح معابر پیاده‌رو شامل الگوهای هشدار و راهنما تعیین شده است که هر دو نوع این الگوها می‌توانند در داخل یا خارج محیط ساختمان در مکان‌هایی که برای یافتن راه یا مخاطرات خاص، راهنمای کافی وجود نداشته باشد، به کار روند.

گفتنی است: به زودی نسخه نهایی این استاندارد برای بهره‌برداری کاربران و صاحب نظران بر روی همین پایگاه اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار