مسئول ناظر بر صندوق توسعه ملی گفت: آزاد شدن 130 میلیارد دلاری بلوکه شده فرصت دیگری است که میتواند در امور زیر بنائی کشور و ایجاد اشتغال نقش بسزائی داشته باشد و امید است همه اولویت ها در پرتو اجماع عمومی مردم و حاکمیت نظام به ملسه ظهور برسد.

سهم ایران از 1300 دلار جذب سرمایه در جهان فقط 2 میلیارد دلار استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیلی خاطر نشان کرد: توفیق در توافق هسته ای و برخوردهای با صلابت و ظریفانه فرزندان ایران زمین،منطق و حکمت را بر اندیشه باطل ایران هراسی حاکم کرد و ثابت نمود که حل معضلات عرصه های جهانی،بدون متوسل شدن به زور و تسلیحات کشتار جمعی و تحریم با کمترین هزینه و از راهی کوتاهتر،بدون توسل به طرق غیر منطقی قابل حل است.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران به تنهایی توانست قدرتهای پر مدعی جهانی را متقاعد به قبول منطق منطقی خود کند و گام بزرگی بردارد که ستودنی است. هر چند این گام قدم آغازین است و ابتدای راه مسلما فراز و نشیبهای زیادی دارد.جا دارد بیش از آنکه توقعات جامعه در سالها تحریم ظالمانه متحمل شده است را بالا ببریم باید از همه آنان بهره بگیریم.

اسماعیلی اضافه کرد:برنامه ریزی صحیح و جامع لازمه کسب پیروزیهای بزرگ سیاسی و اقتصادی است که ره آوردهای بزرگی برای جامعه بین الملل،منطقه و ایران خواهد داشت که امنیت جهانی عمده ترین آنهاست و اجماع داخلی و جهانی فرصتی را فراهم خواهد ساخت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور برخوردار از انرژی فسیلی در بهترین موقعیت جغرافیایی جهان و خاورمیانه جایگاه تولید خود را در تولید برتر تکنولوژی روز بخصوص تجارت جهانی پیدا کند.

وی ادامه داد:فراهم کردن ساز و کارهای لازم نرم افزاری و سخت افزاری در راستای رویکرد صادرات محور و انتقال تکنولوژی برتر و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بستر را برای اشتغال و ایجاد رقابت در کیفیت با تولیدات دنیا فراهم می نماید.

این مقام مسئول اشاره کرد:تغییر اولویت اصلاح ناوگان صنایع،هوایی،دریایی،ریلی و جاده ای و اصلاح الگوی کشت بخش کشاورزی،ارتقاء کیفیت تولید و استفاده از مزیت های نسبی بخش های مختلف کشور میتواند از ره آوردهای تعامل با جهان باشد.

وی گفت:امروزه و در سال 2015 میلادی از 1300میلیارد دلار جذب سرمایه در جهان سهم ایران حدود 2 میلیارد دلار می باشد و این در حالی است که فقط در بخش انرژی فسیلی بخصوص در مخازن شرکت نفتی و گازی زمینه سرمایه گذری تا 1000میلیارد دلار فراهم است و کشورهای سرمایه گذار برای ورود به این بخش سر و دست می شکنند و در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در این راستا در آمد های نفتی و میعانات گازی و فرآورده های آن چندین برابر ثروت روز دنیاست که موجب بالا رفتن در آمد سرانه کشور و رفاه عمومی میشود و بخش عظیمی از مشکلات از جمله آن بیکاری که یکی از بزرگ ترین دغدغه های کشور است حل می شود.

اسماعیلی تاکید کرد:بخش های بعدی موجود در کشور نیز میتوانند از این فرصت استفاده کنند و با توجه به وضعیت خاص بخش کشاورزی  که قریب به 25 میلیون نفر از این راه امرار معاش می کنند این صنعت را بهبود بخشند و به وضعیت آبهای جاری و سفره های زیر زمینی کشور دقت بیشتری داشته باشند تا در تغییر الگوی کشت و استفاده از راههای بالا بردن راندمان تولید در هکتار موفق باشند زیرا اقتصاد بخش کشاورزی سرمایه گذاری کلان را طلب می کند.

وی خاطر نشان کرد:آزاد شدن 130 میلیارد دلاری بلوکه شده فرصت دیگری است که میتواند در امور زیر بنائی کشور و ایجاد اشتغال نقش بسزائی داشته باشد و امید است همه اولویت ها در پرتو اجماع عمومی مردم و حاکمیت نظام به ملسه ظهور برسد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.