نخست وزیر سوریه تاکید کرد طرح ائتلاف آمریکایی در این کشور و عراق علیه داعش کاملا بی‌فایده بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "وائل نادر حلقی،" نخست وزیر سوریه، با اشاره به عملیات گسترده ائتلاف آمریکایی علیه تروریستهای داعش در این کشور و عراق اعلام کرد: طرح آمریکایی برای مقابله با داعش ناکام مانده است زیرا هیچ همکاری با نیروهای داخلی و نهادهای مسئول در این کشورها ندارد و علاوه‌بر آن تمام قوانین بین‌المللی را نیز نقض می‌کند.

"نادر حلقی" در این باره گفت: سوریه هیچکدام از اقدامات آمریکا در مبارزه با داعش را مفید و سودمند نمی‌داند. آنها کاملا از چارچوب مبارزه با تروریسم خارج شده‌اند، به حریم هوایی سوریه تجاوز کردند بدون آنکه در این راه از مقامات دمشق مجوز لازم را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: نیروهای ارتش سوریه در جبهه‌های نبرد رو‌در روی تروریستها قرار می‌گیرند. اقدامات شجاعانه آنها است که در بیرون راندن داعش از شهرها و روستاهای مختلف نقش تعیین‌کننده را ایفا می‌کند. شواهد نشان می‌دهد ترکیه و عربستان هم آمادگی لازم برای تشکیل ائتلافی علیه داعش را ندارند. متاسفانه هنوز هم شاهد ارائه کمک‌های فراوانی به تروریستها از جانب ترکیه، اردن، عربستان و رژیم صهیونیستی هستیم. به همین دلیل تشکیل ائتلافی علیه داعش از سوی این کشورها کاملا بعید به نظر می‌رسد.

سوریه از مارس 2011 ( اسفند 89) درگیر بحران داخلی شد. دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، مقابل کارشکنی مخالفان ایستادگی و مبارزه‌ای تمام عیار علیه تروریستهای داعش آغاز کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار