پایگاه اینترنتی موسسه ران پل گزارش داد گروه تکفیری صهیونیستی داعش بهانه جدیدی را برای ادامه اشغال افغانستان به آمریکا داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی موسسه ران پل گزارش داد: زمانیکه آمریکا به افغانستان حمله کرد هدف، از بین بردن طالبان بود که مکان امنی برای سرکردگی القاعده به وجود آورده بود. این ماموریت چند هفته بعد از آغاز این حمله انجام شد. هدف اشغال افغانستان سپس به تحت پیگرد قرار دادن عناصر القاعده تغییر کرد. اما ارتش آمریکا به تعقیب و کشتار اعضای طالبان حتی کشاورزان محلی یا سرکردگان سابق طالبان ادامه دادند. این تعقیب و گریز و شکنجه و کشتار غیرنظامیان جنبش طالبان را احیا کرد و اکنون قیامی جدید علیه اشغالگری آمریکا و دولت دست نشانده این کشور در افغانستان آغاز شده است.

هدف ارتش آمریکا در افغانستان مجددا تغییر کرد. هدف اکنون مبارزه با نیروهای ضد دولتی جدید افغانستان و تقویت ارتش این کشور است که بتواند در آینده این مسئولیت رابرعهده بگیرد. اما در نهایت گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و رهبری طالبان آغاز شد. پایان مناقشات داخلی افغانستان به کندی ادامه دارد. اما اکنون که فشارها به ارتش آمریکا برای خروج از افغانستان افزایش یافته است تهدیدی جدید برای ادامه اشغالگری این کشور مطرح شده است: ظهور جنگجویانی در افغانستان که گفته می شود به داعش وفادارند و این امر می تواند طرح های کاخ سفید برای خروج سربازان آمریکایی را از افغانستان تا پایان سال آینده برهم بزند.

داعش سلاح جدیدی برای پنتاگون و مقامات رسمی افغانستان است که به دنبال متقاعد کردن کاخ سفید برای لغو تصمیم خود جهت عقب نشینی سربازان آمریکایی از افغانستان هستند. ژنرال جان کمپبل، فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان گفت: تعهد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای عقب نشینی اکثریت نه هزار و هشتصد سرباز این کشور از افغانستان تا پایان سال دو هزار و شانزده قبل از ظهور گروه تروریستی داعش بیان شده بود. وی افزود این گروه تروریستی باعث وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار