رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ ضریب کار که قبل از این در شورای شهر 15 در نظر گرفته شده بود، از سوی شهرداری در برخی مناطق شمال شهر تهران مورد پذیرش نبود که این رقم به 30.5 تغییر پیدا کرد.

فیروزگرانی//ضریب k به 30.5 تغییر یافتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر در پایان جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر، اظهار کرد: اولین مصوبه شورای شهر "اصلاحیه ضرایب کار برای کاربری‌های تجاری و اداری مناطق 22 گانه شهر تهران، موضوع تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه اصلاحیه بند ج، ماده سوم مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ" بود که ضرایب کار مورد اصلاح قرار گرفت، چرا که برخی از این ضرایب کار برای پروژه‌های تجاری تعریف شده بود که باید عوارضی بیشتر از مسکونی بپردازند و در این خصوص شهرداری اعلام کرده بود مصوبه اخیر شورای شهر که ضریب 16 را قرار داده بود، در مناطق شمال ولیعصر و سعادت آباد مقدار ناچیزی است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: بررسی دقیق شهرداری و شورا، حد متوسط ضریب کار 30.5 تعیین گردید تا در نقاط گران قیمت، 50 A در نظر گرفته شود و در نقاط ارزان، 15 تا 17 برای آن تعیین گردد.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت:‌ضریب K تعیین شد در سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود تا تصمیم گیری‌های موردی در این خصوص نداشته باشیم.

وی با اشاره به دستور جلسه دوم مبنی بر بررسی یک فوریت طرح "اصلاحیه مصوبه ساماندهی واگذاری بهره برداری از اماکن فرهنگ و اجتماعی، ورزشی، هنری شهرداری تهران" مورد بررسی قرار گرفت که یک فوریت طرح رای نیاورد و موضوع به صورت عادی بررسی می‌شود.

رئیس شورای شهر با اشاره به تبصره سوم مبنی بر "الزام شهرداری تهران به ارتقای نظام حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شهر تهران، با ارائه لایحه ایجاد نهاد منابع طبیعی و محیط زیست با تجمیع کلیه شرکت‌ها و سازمان‌ها و ستادهای متولی این امر در شهرداری تهران" بود که این دستور جلسه در برنامه دوم مطرح شده بود و شهرداری لایحه‌ای در این خصوص ارائه کرده و نیازی به ارائه لایحه جدید نیست.

چمران با بیان دستور جلسه آخر مبنی بر "اصلاحیه طرح تفصیلی و لغو کمیسیون ماده 5 قانون تشکیل شورای عالی و معماری و شهرسازی" ادامه داد: سال 91 اصلاحاتی در طرح تفصیلی انجام شده بود و مصوبه‌ای به شورای عالی معماری و شهرسازی در این خصوص ارائه شده بود که دیگر نیازی به تصویب مجدد نبود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار